کاهش ۱۵ درصدی تلفات جانی تصادفات درتبریز

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز از کاهش ۱۵ درصدی تلفات جانی تصادفات درتبریز خبرداد.

کاهش ۱۵ درصدی تلفات جانی تصادفات درتبریزبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز گفت: با ساماندهی و فعالیت‌های انجام شده در سطح شهر تبریز در بحث ایمنی معابر، در مدت ۱۱ ماهه سال‌جاری نسبت به سال گذشته، خوشبختانه شاهد کاهش ۱۵ درصدی تلفات جانی ناشی از تصادفات داخل شهری بوده‌ایم.

مهدی یوسفی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با تاکید بر تلاش معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز در راستای کاهش تصادفات افزود: همه تلاش همکاران ما در معاونت ترافیک و حمل و نقل شهرداری تبریز این است که این رقم را بتوانیم در آینده‌ی نه چنان دور در تبریز به صفر برسانیم.

یوسفی اظهار کرد: در این راستا ما سه مبحث اساسی را مدنظر قرار داده‌ایم که ارتقای سطح فرهنگ ترافیک شهروندان، ایمن‌سازی معابر در حد عالی و نهایتا استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی و کاهش تردد خودرو‌های تک سرنشین در سطح شهر بوده که این سه مبحث با مشارکت شهروندان و همکاری مسئولان قابل حل است.

وی گفت: در راستای استقبال از بهار و در جهت ادامه طرح گوزل تبریزیم طرحی به عنوان ایمن تبریزیم بر اساس تاکیدات آقای شهردار که در واقع ترکیب این دو بود آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با بیان اینکه معمولا در سال‌های گذشته در استقبال از بهار بر زیباسازی تاکید داشتیم، افزود: سال‌جاری در کنار زیباسازی شهری، اجرای طرح ایمن تبریزیم، مسایل ایمنی را نیز در کنار آن قرار داده است و همه ساله رنگ‎بندی جداول و شستشوی تابلو‌ها در برنامه داشتیم که در سال‌جاری در کنار این فعالیت‌ها اکثر بحث‌های ایمنی همچون تجمیع تابلو‌ها را نیز لحاظ کرده‌ایم.

یوسفی افزود: در راستای استقبال از بهار و ایمن تبریزیم فعالیت‌های زیادی انجام شده از جمله تجهیزات ترافیکی است که توسط مناطق و سازمان ترافیکی در سطح شهر ساماندهی می‌شود، تعدادی که فرسوده و مستهلک شده‌اند تعویض می‌شود و یک سری از تجهیزات جدیدی اضافه می‌شود. تجمیع تابلو‌ها و هم حذف تابلو‌های اضافی و کاهش زوائد بصری نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه یک سری تابلو‌ها باید اضافه شود، افزود: خوشبختانه در بحث تابلوها، امسال فعالیت‌های مناسبی توسط معاونت حمل و نقل انجام پذیرفته و از آغاز سال جدید همشهریان و مسافرینی که قصد مسافرت به تبریز را دارند، شاهد این فعالیت‌ها در سطح معابر خواهند بود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تشریح کرد: خط کشی معابر نیز شروع شده و در حال انجام است و اصلاح هندسی نیز در جهت ایمن سازی انجام می‌شود و تداوم دارد.

وی ادامه داد: ایمن‌سازی در سطح شهر از اولویت‌های مهم این معاونت بود که در عرض سال جاری اصلاحات هندسی انجام شده و در واقع این امر در جهت ایمن سازی انجام گرفته است.

یوسفی با بیان اینکه ما با ساختار نرده کشی در سطح شهر مخالفیم، افزود: نرده‌کشی‌های برخی معابر از روی اجبار انجام می‌پذیرد علیرغم اینکه نرده‌کشی از لحاظ تصویری و زیبایی چهره‌ی شهر را خشن و نازیبا نشان می‌دهد، اما به ناچار در برخی مکان‌ها مجبور به نرده کشی می‌شویم.

وی بیان کرد: نرده‌کشی در جهت کاهش تلفات جانی انجام می‌گیرد که متاسفانه در جا‌هایی که نرده‌کشی شده، بررسی سنوات قبلی نشان دهنده کاهش تلفات جانی نسبت بین بعد و قبل از نرده کشی است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز بیان کرد: شهروندان با رعایت فرهنگ رانندگی، رانندگی بین خطوط و سرعت مجاز ایمن رانندگی را رعایت کنند و سرویس‌های خودرو را انجام دهند؛ گاهی ترافیک‌های سنگین داخل شهر، نشات گرفته از خرابی خودرو‌ها در معابر است که ساعت‌ها باعث ایجاد ترافیک می‌شود.

یوسفی گفت: در مراکز معاینه فنی که خوشبختانه بعد از اجرای طرح l. e. z. شاهد حضور گسترده همشهریان در این مراکز بوده‌ایم که همشهریان عزیز مراجعه کردند، ولی مابقی شهروندانی که مراجعه نکرده‌اند انتظار داریم در روز‌های مانده به عید مراجعه کنند و برگه معاینه فنی را دریافت کنند.

تاکید بر دریافت کارت معاینه فنی خودرو برای رانندگان درایام نوروز

وی با تاکید بر اینکه همشهریانی که تاکنون مراجعه نکرده اند هر چه سریعتر این عمل را در اولویت قرار دهند، افزود: این مراکز این روز‌ها نسبت به چند روز مانده به آغاز سال خلوت‌تر است و در روز‌های آخر سال رفته رفته پرترددتر خواهد شد همشهریان که در تعطیلات نوروز قصد مسافرت دارند با دریافت کارت معاینه فنی مانع از اعمال قوانین در استان‌های دیگر که توسط دوربین‌های ثبت خواهد شد در صورت داشتن این برگه شوند.

یوسفی ادامه داد: سرویس‌ها مراکز معاینه فنی کاملا به صورت مکانیزه است و شکل برگه‌های معاینه فنی عوض شده و بدون استثنا اگر خودرو مراجعه نکند، یقینا صدور برگه معاینه فنی امکان پذیر نیست؛ انشاله با مراجعه شهروندان عزیز به این مراکز در سال ۹۷ شاهد کاهش تلفات جانی منجر به جرح و فوت هم چنین صدمات مالی ناشی از آن شویم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری افزود: ۳۰ درصد از هزینه‌های اضافی ما بابت خط کشی به خاطر این است که ما روی خط کشی‌ها رانندگی می‌کنیم و بین خطوط رانندگی نمی‌کنیم و این باعث می‌شود ۳۰ درصد هزینه اضافه بر سازمان تحمیل می‌شود در واقع از جیب شهروندان هزینه می‌شود.

وی افزود: رانندگی مطمئن همیشه نشات گرفته از رعایت ایمنی و قوانین راهنمایی و رانندگی است تا آسیب دیده نشود.

یوسفی با بیان اینکه دوربین‌های معابر، دوربین‌های ثبت سرعت و عبور از چراغ قرمز به روز شده و قادر به پلاک خوانی هستند، تشریح کرد: با فعال کردن برنامه این دوربین‌ها، مدل شماره‌های ملی که تغییر کرده نیز قابل شناسایی است و در صورت هر گونه تخلف ثبت و اعمال قانون خواهد شد.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار