چهارشنبه سوری بیانگر نشاط و سرزندگی است

مدیر مرکز فوریت‌های پزشکی استان بوشهر گفت: چهارشنبه سوری از آیین‌های سنتی و باستانی ایرانیان و بیانگر نشاط، سرزندگی و تخلیه انرژی است که انجام این مهم باید با حفظ سلامتی افراد انجام شود.

چهارشنبه سوری بیانگر نشاط و سرزندگی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،عبدالرحیم دادجو گفت: روشن کردن آتش در آخرین چهارشنبه سال نشان دهنده زنده شدن و سرزندگی طبیعت است که امروز این آیین فرح بخش نیاکانمان با استفاده از وسایل آتش زا به شکل خطرناکی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: با کمال تاسف در سالیان اخیر آیین چهارشنبه سوری به جای ایجاد شادی و نشاط در جامعه موجب ترس و وحشت شده و هرسال در آستانه عید نوروز شماری از خانواده‌ها یا عزادار و یا جوانان آن‌ها دچار صدمه‌های جبران ناپذیری شده اند.

دادجو اضافه کرد: هرچند با انجام کار‌های فرهنگی و همکاری رسانه‌ها تلاش شده روند حوادث در آیین چهارشنبه سوری را کاهش دهیم، ولی باز هم بی احتیاطی برخی از افراد منجر به بروز حوادث می‌شود.

وی با تاکید براینکه حادثه تنها برای دیگران نیست، گفت: استفاده از مواد آتش زا به خصوص از نوع دست ساز به دلیل ناآگاهی و سهل انگاری همیشه حادثه ساز شده است.

دادجو یادآورشد: در آستانه عید نوروز با انجام کار‌های خطرناک شادی عید را به تلخی تبدیل نکنیم.

وی با اشاره به آماده باش پایگاه‌های اورژانس در استان بوشهر گفت: از اول اسفند تمام حوادث مربوط به چهارشنبه سوری بارگذاری و به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی شده است.

دادجو اضافه کرد: از اول اسفند تاکنون دو مورد حادثه مربوط به استفاده از مواد آتش زای دست ساز در شهرستان‌های بوشهر و دشتستان رخ داد که شش نفر مصدوم برجای گذاشت.

انتهای پیام/م

چهارشنبه سوری از آیین‌های سنتی و باستانی ایرانیان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.