سناتور دموکرات: تعرفه‌های وارداتی ترامپ بخشی از سیاست تجاری آمریکاست

الیزابت وارن که از مخالفان دونالد ترامپ است، این بار از طرح جنجالی افزایش تعرفه‌های وارداتی او حمایت کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «الیزابت وارن»، سناتور دموکرات ایالت ماساچوست آمریکا روز گذشته (یکشنبه) از تعرفه های دونالد ترامپ روی واردات فولاد و آلومینیوم حمایت کرد و گفت که هیچ نگرانی از بابت این تعرفه ها ندارد.

وارن در مصاحبه با شبکه «ان بی سی» اعلام کرد: نقش تعرفه های فولاد و آلومینیوم بخشی از سیاست تجاری آمریکاست. من از بابت این تعرفه ها هیچ نگرانی ندارم؛ اما ما باید درباره سیاست های تجاری کشور یک بازنگری عمومی انجام دهیم.

سناتور دموکرات ایالت ماساچوست در ادامه افزود: بسیار خوشحال هستم که ترامپ با معاف کردن کانادا و مکزیک از این تعرفه های وارداتی موافقت کرده است.

وی همچنین سیاستگذاران را تشویق کرد که صنایع دیگر آمریکا را هم در نظر بگیرند و در سیاست های تجاری این صنایع بازنگری هایی را انجام دهند.

وارن در ادامه گفت: به نظر من توافقنامه های تجاری ما برای سالهای بسیار بسیار طولانی مورد مذاکره قرار گرفت تا نه تنها منافع کارگران آمریکایی را تأمین کند، بلکه منافعی هم برای شرکت های بزرگ چند ملیتی داشته باشد.

 ترامپ پنجشنبه هفته گذشته اعلام کرد که تعرفه های 25 و 10 درصدی روی واردات فولاد و آلومینیوم اعمال خواهد کرد. به دنبال این تصمیم رئیس جمهور آمریکا، برخی کشورها اعلام کردند که اگر ترامپ چنین تعرفه هایی را اعمال کند، آنها هم مقابله به مثل خواهند کرد. حتی برخی از جمهوری خواهان و بسیاری از دموکراتها هم اعلام کردند که این تعرفه ها می تواند به اقتصاد آمریکا ضربه بزند.

رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در نهایت وضع تعرفه های وارداتی را امضا کرد و این تعرفه ها قرار است از حدود دو هفته دیگر اجرایی شوند. آمریکا تاکنون کانادا، مکزیک و استرالیا را از این تعرفه های وارداتی مستثنی کرده است.

الیزابت وارن این اظهارات را در حالی مطرح کرد که ترامپ در سخنرانی خود در جمع هواداران در پنسیلوانیا، او را بار دیگر یک «پوکاهانتس» خطاب کرد. رئیس جمهور آمریکا پیشتر هم الیزابت وارن را یک «پوکاهانتس» توصیف کرده بود. پوکاهانتس یک شخصیت تاریخی سرخپوست در قرن 17 میلادی است.

به دنبال گسترش شایعاتی درباره احتمال نامزدی وارن در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا، وی در بخشی از مصاحبه خود اعلام کرد که هرگز نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نخواهد شد.


انتهای پیام/

حمایت سناتور دموکرات از تعرفه‌های وارداتی ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار