دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری دشمنان انقلاب در موضوع امیدزدایی/ جایگاه مطلوب ایران در شاخص توسعه انسانی

مخبر دزفولی گفت: دشمن بر زدودن امید از جامعه سرمایه گذاری کرده است،

سرمایه‌گذاری دشمنان انقلاب در موضوع امیدزدایی/ جایگاه مطلوب ایران در شاخص توسعه انسانیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ چهارمین جشنواره تقدیر از استادان و دانشجویان برتر دانشگاه امام صادق (ع) برگزار شد، در این مراسم محمد رضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه اتفاقی در چند سال اخیر در حال رخ دادن است و اگر به آن توجه نشود می‌تواند آسیب‌رسان باشد، گفت: مسئله مهمی که بی‌توجهی به آن آسیب رسان است؛ امیدزدایی و پمپاژ ناامیدی در جامعه است، شاید امید تنها واژه‌‌ای است که دشمنان قبل و بعد از انقلاب روی آن سرمایه گذاری کردند.

مخبر دزفولی با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب همراه با امید بود، گفت: نقطه مرکزی ایجاد جریان انقلاب، امید به ساخت آینده روشن کشور اسلامی بود، بعد از جنگ هم با امید به آینده ای روشن حاقدامات مثبتی انجام شد، حالا این ریشه مرکزی مورد تهاجم دشمن قرار گرفته است.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی با طرح این سوال که انقلاب چه چیزی تحویل گرفته است و در حال حاضر چه چیزی در اختیار دارد، گفت: این سوالی است که از شما دانشمندان حوزه فرهنگی و علوم انسانی می‌پرسم؛ امروز انقلاب اسلامی به لحاظ نگاه معرفتی و اثرگذاری جهانی کجا قرار گرفته است و این جایگاه مقابل چیزی که از ظام طاغوتی تحویل گرفتیم کجاست؟

وی گفت:بر اساس گزارش سال 2016 سازمان ملل در خصوص شاخص توسعه انسانی، کشورها به 4 دسته کشورهایی با توسعه انسانی بسیار بالا، بالا، متوسط و ضعیف تقسیمی می شوند، در حقیقت در این شاخص، آموزش، بهداشت و سلامتی و شاخص درآمد سرانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

مخبر دزفولی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در رتبه بندی سال 2016 جزء کشورهایی با توسعه انسانی بالا قرار گرفته است، گفت: در  موضوع آموزش، نرخ بی‌سوادی زنان قبل از انقلاب بالای 60 الی 70 درصد بوده است، اما نرخ باسوادی زنان بعد از انقلاب به 80 الی 90 تبدیل شده و این امربوسیله انقلاب تحقق یافته است؛ درصد آب آشامیدنی سالم قبل از انقلاب یک رقمی بوده اما امروزه دسترسی به آب آشامیدنی سالم حدود 95 درصد است، قبل از انقلاب مردم برای درمان بیماری باید به خارج از کشور سفرمی‌کردند، اما با آمدن انقلاب این موضوع کاهش پیدا کرد زیرا انقلاب اعتقاد دارد که مردم باید به راه‌های درمان بیماری دسترسی داشته باشند.

دبیر عالی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه سختی و ناکامی هم داشتیم اما موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های گوناگون امید بخش است، گفت:  دشمن بر زدودن امید از جامعه سرمایه گذاری کرده است، ما مسئولیم در حوزه‌های خدمت خود امید را به جامعه بازگردانیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص اینکه ابتدا باید باور کنیم که مشکل داریم تا بتوانیم آن را حل کنیم، تصریح کرد: ما در داخل و خارج از کشور، معاندین و فرصت طلبانی داریم که فساد اندوزی می کنند و باید با آنها مقابله شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که حاضر نیستند، در چند کیلومتری میدان‌های خطر حضور پیدا کنند، امروز مدعی هستند که مگر چه شده و چه کار مفیدی در جنگ انجام شده است، گفت: در حال حاضر نسلی داریم که امام را ندیده‌اند و سختی نکشیده‌اند اما به میدان‌های خطر می‌روند پس آرمان‌های بلند انقلاب را درک کرده‌اند.

مخبر دزفولی خاطرنشان کرد: دشمنان یکبار در سال‌های گذشته تلاش کردند حافظه تاریخی ملت را به گونه‌ای تغییر دهند که احساس حقارت ملی تبدیل به یک فرهنگ و هنجار شود.

وی ادامه داد: دشمنان در مراحل دیگر موضوعاتی از قبیل اینکه اجنبی را نمی توان بیرون کرد، نفت را نمی‌توانیم استخراج کنیم یا همه چیز باید فرنگی شود را به ما القا کردند و ثروت های کشور را به هدر دادند؛ در همین زمان بود که امام آمدند و خودباوری را به مردم برگرداندند.

دبیر عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نباید بگذاریم احساس حقارت ملی ترویج پیدا کنند، گفت: اگر حقارت ملی در نگاه اجتماعی پیدا شود، آثار و خسارات زیان باری را به مردم جامعه وارد می کنند.

وی با اشاره به اینکه باید داشته‌هایمان را با نداشته‌هایمان مقایسه کنیم، گفت: امروزه درحوزه نانو و علم های دیگر جزء سرآمدن منطقه هستیم، امام حس حقارت را در کشور و مردم کنار زد تا شاهد قدرت و پیشرفت‌هایمان باشیم.

مخبر دزفولی با بیان اینکه حق نداریم داشته های ملت را بی ارزش جلوه دهیم و مخدوش کنیم، گفت: نباید به گونه ای سخن بگوییم که حس ناامیدی در کشور ترویج یابد و همه نسبت به آینده ای که در انتظار این مملکت است، مسئول هستند.

دبیر عالی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه امام صادق (ع) را جزو باقیات و صالحات می دانم، دانشگاه امام صادق دارای حلقه‌های گوناگون علمی و تخصصی برای رسیدن به معرفت جهانی است.

وی درپایان یادآور شد: در این دانشگاه یک استاد و دانشجوی معمولی مثل بقیه دانشگاه نیستیم باید باور کنیم ما اینجا رسالت ویژه داریم، این دانشگاه می تواند در زمینه های تخصصی نقش کلیدی ایفا کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.