هنوز برای شاهزادگان بازداشتی سعودی آزادی کامل محقق نشده است

به نوشته روزنامه رای‌الیوم، آزادی شاهزادگان بازداشتی متهم به فساد سعودی صوری است و آن‌ها حق خروج از عربستان را ندارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه اینترنتی رای‌الیوم نوشت: شاهزاده ولید بن طلال مجوز خروج از عربستان و سفر به غرب را دریافت نکرده است و این موضوع بیانگر ادامه اعمال محدودیت برای شاهزادگان و تجاری است که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، اوایل ماه نوامبر گذشته آن‌ها را بازداشت و سپس آزاد کرد.

 بن سلمان، تقریبا ۴۰۰ تن از شاهزادگان و در راس آن‌ها متعب بن عبدالله و ولید بن طلال را بازداشت کرد، اما پس از گرفتن برخی امتیازات و اعمال فشار‌های بین‌المللی آن‌ها را آزاد کرد. یکی از شرط‌های انگلیس و فرانسه این بود که سفر ولیعهد عربستان به این کشور‌ها منوط به آزاد کردن بازداشت‌شدگان است. این شرط بیش از سه ماه است که محقق شده است.

به نوشته رای الیوم، ولیعهد عربستان به آزاد کردن شاهزادگان و تجار سعودی اکتفا کرد ولی به نظر می‌رسد آزادی کامل برای آن‌ها همچنان محقق نشده است؛ به طوری که بیشتر آنان کنترل پول‌ها واموال خود را ندارند و با آزادی کامل نمی‌توانند در عربستان از جایی به جای دیگر بروند و نمی‌توانند با دیگر شاهزاده‌ها دیدار کنند.

در همین حال، شاهزاده ولید بن طلال نیز به مجوز خروج از عربستان و سفر به سوی کشور‌های غربی را به دست نیاورده است. به گفته برخی منابع آگاه که از مسائل پشت پرده خاندان سعودی آگاه هستند، وی در صدد بود مدتی را در جنوب فرانسه بگذراند. همچنین ولید بن طلال تمایل داشت به برخی از کار‌های خود در خارج نظارت و با معاونان و مشاورانش نشستی داشته باشد.

به نظر می‌رسد، تصمیم ولیعهد در مخالفت با صدور مجور برای پسر عمویش آن هم به منظور سفر به کشور‌های غربی، ولید بن طلال را افسرده و ناراحت کرده است، به طوری که بر عکس عادت گذشته خود که هیچ فرصتی را برای تحلیل وقایع از دست نمی‌داد، اکنون دیگر نظرات دنبال‌کنندگان خود را در توییتر پیگیری نمی‌کند.

انتهای پیام/

گزارش رای‌الیوم از صوری بودن آزادی شاهزادگان سعودی

برچسب ها: عربستان ، انگلیس ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار