سردار مومنی مطرح کرد؛

بازرسان نامحسوس به کمک پلیس می‌آیند

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: بازرسان نامحسوس برای رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی به کمک پلیس می‌آیند.

بازرسان نامحسوس به کمک پلیس می‌آیندبه گزارش خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار اسکندر مومنی فرمانده نیروی انتظامی در حاشیه همایش بازرسان نامحسوس ترافیک و پلیس افتخاری که امروز(دوشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آخرین قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی که اواخر سال 89 به تصویب رسید و از سال 90 اجرایی شد، این اجازه به پلیس راهور و نیروی انتظامی داده شد تا از گزارش بازرسان نامحسوس و نیروهای مردمی استفاده کند.

وی افزود: در حال حاضر تخلفات رانندگی باید توسط ماموران پلیس، دوربین‌ها و یا نیروهای مردمی به پلیس ارسال شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه بارزسان نامحسوس افرادی آموزش دیده و مورد وثوق پلیس هستند، گفت: به بازرسان نامحسوس پلیس پس از گذراندن دوره‌های آموزشی برگه‌هایی داده می‌شود و بعد از شناسایی تخلفات راهنمایی و رانندگی آن را به مرکز داده‌های پلیس ارسال می‌کنند تا مورد رسیدگی قرار بگیرد.

سردار مومنی ادامه داد: نرم افزاری طراحی شده است و در اختیار بازرسان نامحسوس در شهر تهران قرار می‌گیرد که این نرم افزار توسط پلیس راهنمایی و رانندگی طراحی شد و فعلا مرحله آزمایشی را طی می‌کند و بازرسان نامحسوس با استفاده از این نرم افزار می‌توانند به صورت برخط گزارش‌های خود را به پلیس ارسال کنند.

وی تصریح کرد: قرار است بازرسان نامحسوس با مشاهده تخلف جعل و مختوش کردن و دستکاری پلاک خودرو و حرکات مارپیچ در شهر تهران، تخلفات را از طریق نرم افزارهای نصب شده بر روی تلفن همراه خود به پلیس اعلام کنند و در کمترین زمان ممکن تخلف به افسر گشت، پاسگاه پلیس و خودروی پلیس در سطح شهر گزارش و با متخلف برخورد می‌شود.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی گفت: با استفاده از این سامانه از کمک نیروهای مردمی برای رسیدگی به تخلفات استفاده می‌شود.

گفتنی است؛ سامانه کنترل برخط تخلفات توسط بازرسان نامحسوس در حاشیه این همایش توسط سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا رونمایی شد.

انتهای پیام/

صحبت‌های جانشین فرمانده نیروی انتظامی در همایش بازرسان نامحسوس ترافیک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار