افزایش جذب گردشگر در استان قزوین

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین گفت: ورود مسافر و گردشگر به استان قزوین در سال جاری ۲۶ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ فرخزاد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر استان افزود: در آستانه نوروز با ایجاد ۳۲۰ تخت جدید، ظرفیت فضا‌های اقامتی ۲۲ درصد افزایش می‌یابد که با این رویه امیدواریم شاهد رشد ورود و اقامت گردشگران به استان باشیم.

فرخزاد افزود: 'قزوین شاداب، نزدیکترین مقصد' شعار برنامه‌های نوروزی است و برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه‌های استان به عنوان یکی از ۲۰ استان ثابت گردشگری کشور، تبلیغات از مبدا در تهران و البرز در حال انجام است.

وی همچنین گفت: خدمات رسانی به مردم در ایام نوروز در قالب ستاد اجرایی خدمات سفر با توان بیشتری نسبت به سال‌های گذشته انجام خواهد شد و آمادگی کامل در این زمینه فراهم شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اضافه کرد:با توجه به احتمال بروز حوادث و بحران‌های آب و هوایی، تیم‌های امدادی استان آمادگی کامل را برای خدمت رسانی هرچه بهتر به شهروندان و گردشگران دارا هستند.

فرخزاد با تاکید بر اینکه موضوع گردشگری باید در تمام شهرستان‌های استان تقویت شود، گفت: در دهیاری‌ها هم ظرفیت‌های خوبی وجود دارد و روستا‌ها می‌توانند نقاط مناسبی برای جذب گردشگر باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در ادامه به ظرفیت‌های ناشناخته استان در جذب گردشگر اشاره کرد و گفت: آبگرم یله گنبد و وجود غار‌های مختلف از جمله این ظرفیت‌ها هستند که می‌توان با تجهیز آن‌ها برای جذب گردشگران اقدام کرد.

فرخزاد با اشاره به کاهش ۱۰ درصدی حوادث ترافیکی در سال جاری گفت:این کاهش با همت و تلاش دستگاه‌ها و همکاری رسانه‌ها اتفاق افتاده که قابل تقدیر است و البته باید شاهد تداوم آن نیز باشیم.

شهردار قزوین هم در این نشست با اشاره به اقدامات شهرداری قزوین در سه حوزه خدمات، شادابی و افزایش نشاط اجتماعی و گردشگری در ایام نوروز، گفت: در بخش خدمات، زیرساخت‌های مناسب را به ویژه در حوزه حمل و نقل عمومی با وارد کردن ۲۰ دستگاه اتوبوس پیشرفته تامین کرده ایم.

صفری در ادامه از تجهیز اتوبوس‌های گردشگری به اینترنت برای شهروندان در ایام نوروز خبر داد.

شهردار قزوین گفت: یکی دیگر از برنامه‌های مهم شهرداری در ایام نوروز برگزاری اولین جشنواره سنت‌ها و اقوام ایرانی است که در ۲ مقطع زمانی ۲۳ اسفند ماه تا چهارم فروردین ماه و همچنین نیمه دوم نوروز تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه جشنواره‌های مختلف خیابانی نیز از مدتی قبل آغاز شده اند، گفت:در سال جاری با رویکرد محلات از تمرکز برنامه‌ها در یک نقطه پرهیز کرده ایم.

شهردار قزوین افزود: بنا داریم در میدان آزادی (سبزه میدان) طی ایام نوروز با هدف ارتقای نشاط شهروندان و گردشگران تئاتر‌های خیابانی و موسیقی سنتی اجرا شود.

وی افزود: اتوبوس شادی در سطح شهر و کاروان شادی بهار هم از چند روز آینده آغاز به کار می‌کنند.

انتهای پیام/

نشست خبری ستاد هماهنگی خدمات سفر استان قزوین

برچسب ها: استانداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار