مرکل: اتحادیه اروپا باید آماده پاسخ به اقدامات یکجانبه آمریکا باشد

صدر اعظم آلمان در جمع رهبران احزاب این کشور گفت اروپا باید برای پاسخ به اقدامات یکجانبه آمریکا در خصوص تعرفه‌ها آماده باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «آنگلا مرکل»، صدر اعظم آلمان، در جلسه ای با رهبران احزابی که دولت آینده این کشور را تشکیل می دهند، تاکید کرد اروپا باید آماده پاسخ به اقدامات یک‌جانبه آمریکا همچون اعمال تعرفه های جدید تجاری باشد؛ اما تمرکز ما باید بر مذاکره باشد.

مرکل گفت: «اگر از این اقدامات یک‌جانبه اجتناب نشود، ما (اتحادیه اروپا) نیز باید به فکر یک پاسخ متقابل (به اقدامات آمریکا) باشیم. مذاکره در اولویت قرار دارد و فرصتی برای آن (مذاکره) در نظر گرفته می شود».

پیش از این، «بریگیته تسیپریس»، وزیر اقتصاد آلمان، بر حل تنش های تجاری میان اتحادیه اروپا  و آمریکا از طریق مذاکره تاکید و اعلام کرده بود می توان از طریق گفتگو مانع بروز جنگ تجاری میان دو طرف آمریکایی و اروپایی شد.

مرکل در حالی درباره اقدامات یک‌جانبه آمریکا در زمینه اعمال تعرفه مالیات بر تجارت سخن گفته است که چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، با امضای فرمانی، تعرفه واردات فولاد را به 25 درصد و تعرفه واردات آلومینیوم را به 10 درصد افزایش داد. تصمیم ترامپ برای اعمال تعرفه های سنگین بر فولاد و آلومینیوم پس از آن  اعلام شد که وزارت بازرگانی آمریکا در گزارشی توصیه کرد تعرفه بر واردات فولاد 24 درصد و واردات آلومینیم 7.7 درصد شود. با این حال، یک روز پس از اعلام تعرفه های جدید، واشنگتن به دلیل انتقادات برخی از متحدانش، معافیت هایی را در نظر گرفت. این فرمان طی 15 روز اجرایی می شود.

گفته می شود «سسیلیا مالمستروم»، کمیسر اتحادیه اروپا در امور تجارت، مقدمات اولیه برای حل این بحران از طریق گفتگو را فراهم کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار