کاهش سرعت مهاجرت به آلمان

اداره فدرال آمار آلمان با انتشار گزارشی از کاهش سرعت مهاجرت به این کشور خبر داد.

گزارش اداره فدرال آمار آلمان از کاهش سرعت مهاجرت به این کشوربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، اداره فدرال آمار آلمان امروز سه شنبه اعلام کرد علی‌رغم بحبوحه بحران مهاجرت در این کشور، سرعت مهاجرت خالص به آلمان از یک میلیون و 140 هزار در سال 2015 به 500 هزار در سال 2016 کاهش یافته است.

بر اساس گزارش این اداره، در سال 2016 حدود یک میلیون و 865 هزار مهاجر به آلمان وارد شدند و نزدیک به یک میلیون و 365 هزار نفر از این کشور خارج شدند.

در سال 2015، شمار مهاجرانی که به واسطه جنگ در خاورمیانه، کشورهای خود را ترک کرده و به آلمان مهاجرت کرده بودند موجب شد محبوبیت حزب آلترناتیو برای آلمان که از مخالفان سیاست‌های مهاجرتی این کشور بود، افزایش یابد و برای نخستین بار موفق به کسب کرسی در پارلمان آلمان شدند.

دولت جدید ائتلافی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان که قرار است از روز چهارشنبه فعالیت خود را آغاز کند، متعهد شده است به منظور جلوگیری از تکرار بحران پناهجویان در سال 2015، روند مهاجرت به آلمان و اروپا را مدیریت و محدود کند.

«سازمان بین‌المللی مهاجرت سازمان ملل» پیش از این در گزارشی اعلام کرد در دو ماه نخست سال 2018 (ژانویه و فوریه)، 10243 مهاجر از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شده اند که کاهش نسبتا چشمگیری است.

انتهای پیام/

موج مهاجرت به آلمان کاهش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار