بازیگری که بعد از ۳۴ سال برادرش را پیدا کرد/ ضرر عیدانه برای باباپنجعلی!

بابا پنجعلی سريال نوروزی پايتخت، از رسم عيدی دادن در خانواده و ضرر هميشگی‌اش گفت.

بازیگری که بعد از ۳۴ سال برادرش را پیدا کرد/ خسارت عیدانه برای باباپنجعلی!به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طبیعتاً زمانی که از کاری استقبال می‌شود، سازندگان آن اثر به دلیل رضایت مخاطب به فکر ساخت قسمت‌های بعدی می افتند. سريال تلويزيونی «پایتخت» از این دست آثار بوده که با این که چهار فصل از آن ساخته و پخش شده است، ولی هنوز هم مخاطب آن را دوست دارد و پیگیری می‌کند.

عليرضا خمسه در اين سريال نقش بابا پنجعلی را بازی می كند. او خود درباره بازی در اين مجموعه تلويزيونی می گويد: برای من یکی از موفق‌ترین کارهایی که در تمام این سال‌ها در آن حضور داشته‌ام، همین سریال است. مردم با شخصیت‌های این سریال به خوبی ارتباط گرفته‌اند و همذات پنداری می‌کنند. خوشحالم که نوروز امسال هم قرار است «پایتخت 5» پخش شود و بار دیگر در ایام نوروز مهمان خانه‌های مردم هستیم.

ادامه گفتگو با عليرضا خمسه را درباره، بهار، پايتخت، رسم و رسوم عيد و خاطرات جالبش بخوانيد؛

* آقای خمسه؛ كمی از سختی‌های بازی در نقش بابا پنجعلی بگوييد.

طبیعتا نقش «باباپنجعلی» برای من در عین این که یکی از لذت‌بخش‌ترین نقش‌ها بوده، یکی از سخت‌ترین‌ها هم بوده چرا که گریم سنگین، نوع حرکت کردن، استفاده از عینک قطور و لثه مصنوعی و حتی نوع دیالوگ گفتن این شخصیت همه و همه سختی‌های خاص خودش را داشت و بازی در این نقش را به لحاظ فیزیکی برایم دشوار می‌کرد، اما سعی کردم از تمام این سختی‌ها عبور کنم و نقش را به بهترین شکل ممکن ارائه دهم.

* تفاوت شما و باباپنجعلی در چيست؟

خب این هم جاذبه‌های بازیگری است که در نقش‌هایی بازی کنید که از نظر اخلاقی و رفتاری و حتی حرکتی با شما خیلی متفاوت هستند. من آدم پرتحرک و پرجنب و جوشی هستم و با دیگران خیلی زود ارتباط برقرار کرده و صحبت می‌کنم ولی باباپنجعلی دقیقا برعکس من است و خیلی ساکت، کم‌تحرک و کم‌حرف است. شاید یکی دیگر از جاذبه‌های این شخصیت برای من همین دور بودن از خودم بود. شخصیت «باباپنجعلی» به دلیل این که بسیار کم دیالوگ است و نسبت به بقیه شخصیت‌ها کمتر صحبت می‌کند، از آن نقش‌هایی بود که همیشه در ذهن داشتم. او کم صحبت می‌کند ولی تاثیر صحبت‌هایش زیاد است و حتی جالب است بدانید که من گاهی دیالوگی در صحنه نداشتم و در هنگام فیلمبرداری و دیالوگ گفتن دیگر شخصیت‌ها، دیالوگ «باباپنجعلی» هم شکل می‌گرفت!

* در كل چه خبر از پايتخت  و قصه هايش؟

گروه نویسندگان و همینطور تیم کارگردانی «پایتخت» تلاش زیادی می‌کنند که ما در هر فصل، قصه‌ها و اتفاقات جدیدی را داشته باشیم تا مخاطب حس نکند که داریم کار تکراری به او ارائه می‌دهيم. زیاد نمی‌توانم راجع به داستان و اتفاقات این قسمت از سریال صحبت کنم، فقط این را می‌گویم که در این قسمت اتفاقات عجیب و غریب زیادی رخ می‌دهد و تک‌تک شخصیت‌ها در موقعیت‌های جالبی قرار می‌گیرند که برای مخاطب شوکه کننده است.

* از اينكه در نوروز مهمان خانه هشتاد ميليون ايرانی هستيد، چه حسی داريد؟

واقعا این از خوشبختی و سعادت من است که می‌توانم در ایام نوروز مهمان خانه‌های مردم باشم. این ایام زیباترین و بهترین ایام زندگی من است و این که می‌توانیم حداقل به این شکل در کنار آن‌ها باشیم، برایم واقعا ارزشمند است. امیدوارم که بتوانیم حتی برای لحظه‌ای هم که شده شادی و خنده را برای آن‌ها به ارمغان بیاوریم.

*رابطه تان با عيد نوروز و بهار چطور است؟

اصولا رابطه خوبی با بهار و نوروز دارم و فکر می‌کنم کمتر کسی هم پیدا شود که رابطه خوبی با این ایام نداشته باشد. رسوم بسیار زیبایی که داریم باعث می‌شود در این ایام بیشتر و بیشتر به هم نزدیک شویم. در خانه ما همیشه رسوم و سنت‌های نوروزی برپاست و از سفره هفت‌سین گرفته تا دید و بازدید و عیدی دادن و عیدی گرفتن، همه و همه رواج دارد، البته در این بین من بیشتر از همه متضرر می‌شوم چون باید به همه عیدی بدهم (می‌خندد)! در این ایام بیش از پیش سعی می‌کنم که در کنار خانواده باشم.

* از عجيب ترين ماجرای زندگی تان برای ما بگوييد.

چندباری قصه عجیب برادرهایم را گفته‌ام. قصه‌ای که برای خودمان هم هنوز عجیب و غریب است و باورکردنی نیست! مادرم 12 بار زايمان كرد و البته همانطور که گفتم 3 فرزند اولش فوت شد! یادم می‌آید در سنین نوجوانی بودم که مادرم فرزند دیگری به دنیا آورد و زمانی که بچه را به خانه آورد، انگار که یک جنس جعلی را تحویل داده بود! یک پسربچه سیه‌چرده که اصلا شباهتی به بقیه خانواده نداشت! 34 سال از این موضوع گذشت. برادرم مجید خمسه که یکی از عکاسان سینماست، در هنگام کار در یک پروژه با یکی از بچه‌های پشت صحنه برخورد کرده بود و آن شخص گفته بود که برادری دارد کاملا شبیه مجید ماست و مجید هم به او گفته بود که اتفاقا ما هم برادری داریم که کاملا شبیه شماست! خانواده‌ها باهم قرار می‌گذارند و همدیگر را می‌بینند و بعد که راجع به زمان و محل تولد و بیمارستان صحبت می‌کنند، مشخص می‌شود که هر دو نفر در یک روز در همان بیمارستان متولد و اشتباهی به مادرها تحویل داده شده‌اند (می‌خندد)! خلاصه این که مجيد 34 سال با ما بود و ما که باور نکردیم برادر ماست و خودش هم باور نکرده بود، برادر ماست (می‌خندد)! بعد 34 سال، برادر جدیدی به نام نادر هم به ما اضافه شد.

* تلخ ترين و شیرین ترين لحظه زندگی شما؟

فکر می‌کنم تولد اولین دخترم یکی از شادترین لحظات زندگی‌ام بود. در حالی که اشک می‌ریختم، حس می‌کردم که شادترین آدم روی زمین هستم، اما غمگین‌ترین لحظات عمرم به زمان‌هایی برمی‌گردد که عزیزانم را از دست دادم.

*فرزندانتان هم به كار هنر علاقه دارند؟كمی از حس عاشقانه پدری برايمان بگوييد.

طبیعتا هر پدری دوست دارد، برای فرزندانش بهترین‌ها را فراهم کند و آن‌ها را در بهترین و بالاترین مدارج زندگی ببیند. همیشه خدا را به خاطر داشتن دخترانم شکر کرده‌ام و برکت وجودشان را در زندگی‌ام کاملا حس می‌کنم. تمام تلاشم را می‌کنم که آن‌ها در زندگی آدم‌های سالمی باشند و شخصیت درستی داشته باشند. همیشه به آن‌ها گفته‌ام که به ندای قلب خود گوش دهند و این که می‌خواهند در آینده چه شغلی داشته باشند، به خودشان مربوط است. دختر بزرگم دانشجوست و چندان علاقه‌ای به بازیگری ندارد و موسیقی را ترجیح می‌دهد اما دختر کوچک‌ترم به این کار علاقه نشان می‌دهد ولی درکل من آن‌ها را در انتخاب آزاد گذاشته‌ام.

منبع: زندگی ايده آل

انتهای پیام/

روايت عليرضا خمسه از عجيب ترين اتفاق زندگی اش

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۴:۲۸ ۲۰ آذر ۱۳۹۷
واقعا برنامه ماه عسل آمزندست ....وسریال پایتخت هم که واقعا عالیه
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۶ ۱۲ خرداد ۱۳۹۷
آقای خمسه با قبول یک نقش واقعا ساده و بیدرسر خود را از حفظ کردن دیالوگ و رفتن در نقش خلاص کرد.
Pakistan
شایسته
۰۷:۱۸ ۰۲ فروردين ۱۳۹۷
این موضوع پیدا شدن برادران بعد از این همه سال واسه برنامه ماه عسل عالیه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
نظرات بی ربط هستند.
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۵۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
چه قدر سریال قشنگیه .من عاشقشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
وای من عاشق سریال پایتخت هستم نقی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
همان پسر که ابرو هایش کم پشت تر است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
چقدر خوببببببب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۵ ۰۱ فروردين ۱۳۹۷
مو داره ؟

یه بار زدم ، با عکس هواپیما که بچه ها هم بودن . ممنون که اجازه دادید . خیلی خیلی ممنون .
آخرین اخبار