افزايش 100 درصدی جمع آوری پسماند در روزهای پايانی سال

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان از افزايش 100 درصدي جمع آوري پسماند از نيمه دوم اسفند ماه سال جاري خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا ساکتی با اشاره به اين كه روزانه يك هزار تن پسماند تر و بین ۷۰ تا ۹۰ تن پسماند خشک از سطح شهر اصفهان جمع آوری می‌شود، افزود: از نیمه دوم اسفند ماه این آمار ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وي اضافه كرد: پسماندهای تر یک شب در میان ساعت ۱۱ شب جمع‌آوری و به مرکز پردازش انتقال داده مي شود و جمع آوري پسماندهای خشک نیز توسط ایستگاه‌های ثابت و سیار دریافت پسماند خشک انجام مي گيرد. 

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان با بیان اینکه شهروندان می‌توانند با تحویل پسماندهای خشک به یکی از ۷۶ ایستگاه ثابت بازیافت، اصفهان کارت خود را شارژ کنند، تصريح كرد: در ایام معمولی سال روزانه يك هزار تن پسماند تر و بین ۷۰ تا ۹۰ تن پسماند خشک از سطح شهر دو میلیون نفری اصفهان جمع‌آوری می‌شود که از نیمه دوم اسفند ماه این آمار ۱۰۰ درصد افزایش یافته است.

وي با بیان اینکه با توجه به فرهنگ سازی‌های صورت گرفته همچنان ۱۰ درصد پسماندهای تر شهر اصفهان مواد بازیافتی است، اذعان داشت: از سال آینده نایلون‌های پلاستیکی زیست تخریب‌پذیر که در کمتر از سه سال به طبیعت بازگشت داشته باشد و آسیب کمتری به محیط زیست وارد مي کند، در ایستگاه‌های ثابت بازیافت شهر اصفهان توزیع خواهد شد.

وی از اقدامات حوزه خدمات شهري به مناسبت ايام نوروز سخن به ميان آورد و افزود: رنگ‌آمیزی جداول، نرده‌ها و نماد‌های شهری، حذف برچسب ها، دیوارنویسی ها و تبلیغات غیرمجاز، رنگ‌آمیزی دیوارهای شهر، غبار روبی، شن‌گیری و لایروبی معابر اصلی شهر، کانال‌های دفع آب‌های سطحی، شستشوی نماد‌ها و اصلاح علایم ترافیکی، رفع خطر از معابر اصلی و فرعی، حذف کلیه زوائد بصری، پاکسازی رفیوژها، شناسایی و اعلام تمام نواقص عمرانی و ترافیکی با واحدهای مربوطه، پاکسازی زمین‌های بایر، هماهنگی با ادارات مثل ادارات برق و مخابرات برای رنگ‌آمیزی نماد‌های مربوطه، ساماندهی حیوانات موذی و سگ‌های ولگرد، آذین بندی و نورپردازی میادین و خیابان‌ها از جمله اقدامات حوزه خدمات شهري است.

رییس اداره خدمات شهری شهرداری اصفهان در خصوص چگونگی جمع آوری اقلام حجیمی که به واسطه خانه تکانی‌ها دور ریز می شود، گفت: اين اقلام در آخرین جمعه سال یعنی ۲۵ اسفندماه توسط ماشین آلات شهرداری در محلات مختلف شهر بارگیری می‌شود.

وی یادآور شد: برخی دیگر از اقلام بازیافتی به مرکز پردازش پسماند خشک که در سال ۹۵ راه‌اندازی شده است، منتقل و فرآیند بازیافت بر روی آنها انجام می‌شود. 

شهروندان عزيز مي توانند انتقاد يا پيشنهادهاي خود را به شماره ۱۸-۳۲۲۴۳۲۱۶ اعلام کنند.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهرداری ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار