لحظه شماری یزد برای پذیرائی از میهمانان نوروزی

شهر یزد برای نوروز ۹۷ متفاوت‌تر از سال‌های گذشته میزبان میهمانان نوروزی خواهد بود.

به گزارش خبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ ایران کشوری با جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بیشمار است که تعطیلات نوروزی فرصتی مناسب برای بازدید از این جاذبه‌ها به شمار می‌رود فارغ از اینکه تعطیلات در ایران به نسبت متوسطِ تعطیلات در دنیا بسیار زیاد است، اما عید نوروز فرصتی برای مسافرت به شهر‌های مختلف کشور به وجود می‌آورد.

در این میان شهر‌هایی هستند که به دلیل برخورداری از ویژگی‌های خاص گردشگری بیشتر مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی هستند مازندران، گیلان، مشهد، کیش، قشم، یزد، اصفهان و شیراز همواره میزبان بیشترین تعداد گردشگران نوروزی هستند.

لحظه شماری یزد برای پذیرائی از میهمانان نوروزی

یزد شهری با قدمت ۱۷۰۰ ساله بوده و یکی از موفق‌ترین مقاصد گردشگری در ایران است که دارای جاذبه‌هایی چون، بازار‌های قدیمی مانند خان، زرگری، قیصریه، افشار و اماکن دیدنی مذهبی تاریخی مانند مسجد فرط، میدان خان، آتشکده، باغ دولت آباد، خانه‌های تاریخی، مجموعه امیر چخماق، مسجد جامع، موزه آب، موزه آیینه، زندان اسکندر، دخمه زرتشت، بقعه امام دوازدهم، کنیسه مولا آقا بابا، و صد‌ها بنای تاریخی دیگراست که نظر گردشگران خارجی و داخلی را به خود جلب کرده و باعث جذب و اشتیاق آنان به این شهر شده است.

لحظه شماری یزد برای پذیرائی از میهمانان نوروزی

ازالگوی شدن یزد تا راه اندازی پاکسی برای اولین بار در کشور

جمالی نژاد شهردار شهر تاریخی یزد در گفتگو باخبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: تلاش ما بر این است که امسال با رویکرد یک یزد متفاوت این شهر را از نظر زیبایی الگوی دیگر شهر‌ها قرار دهیم.

جمالی نژادافزود: در سال جاری در دو حوزه‌ی سخت افزاری و نرم افزاری تلاش کردیم که درخت کاری بهینه نمونه‌ای از اقدامات شهرداری در حوزه‌ی سخت افزاری است و در حوزه‌ی زیبا سازی تلاشمان بر این است که چهره‌ی شادی به شهر ببخشیم و بر همین اساس گروهی از کارشناسان رنگ آمیزی کار را به عهده گرفته و سعی شد رنگ آمیزی سطح شهر به نحوی انجام شود که رویکردش به سمت رنگ‌های شاد و انرژی بخش باشد.

لحظه شماری یزد برای پذیرائی از میهمانان نوروزی

وی ادامه داد: از آنجا که شهر یزد مصداق گنبد‌های فیروزه‌ای است رنگ فیروزه‌ای را برای رنگ آمیزی جدول‌ها مناسب دیدیم و المان‌های ترافیکی خاصی را برای ایام عید در نظر گرفتیم.
جمالی نژاد تصریح کرد: با توجه به اقلیم خشک شهر یزد و عدم سبز رنگی و سرزنده بوده درختان غرس شده در سطح شهراز رنگ سبزنیز برای رنگ آمیزی استفاده کردیم.

لحظه شماری یزد برای پذیرائی از میهمانان نوروزی

شهرداریزد در ادامه به بیان برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده پرداخت واظهار داشت: برنامه‌های فرهنگی شهرداری از ۱۸ اسفند ماه همزمان با میلاد باسعادت حضرت فاطمه (س) آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت.

وی تاکید کرد: تلاش ما بر این است که این برنامه‌ها فقط محدود به محله‌ها و خیابان‌های اصلی نباشد و آن‌ها را در تمام محلات شهر به اجرا درآوریم.

شهرداریزد در بخش دیگری از سخنانش معرفی خاص شهر یزد را از دیگر برنامه‌های نوروز ۹۷ عنوان کرد و ابراز داشت: امیدواریم دراجرای این طرح مردم یزد نیز همکاری کنند و از برند مهمان نوازی خود نهایت را ببرند.

وی افزود: همشهریان عزیز سعی کنند از وسایل نقلیه شخصی خود کمتر استفاده کرده و فضای شهر را در اختیار مهمانان نوروزی قرار دهند تا ترافیک روانی در ایام نوروز داشته باشیم.

لحظه شماری یزد برای پذیرائی از میهمانان نوروزی

جمالی نژاد از اجرای طرح «پاکسی» برای اولین بار در شهر یزد خبر داد و اظهار داشت: این طرح امسال برای اولین بار به صورت پایلوت صورت می‌گیرد و در آن چند دستگاه پاکسی (دوچرخه‌ای که کار جا به جا کردن مسافران را انجام می‌دهد) راه اندازی می‌کنیم که اگر مورد استقبال قرار گرفت آن را در بافت تاریخی گسترش خواهیم داد.


صادقیان سرپرست معاونت عمرانی استانداری یزد همدر گفتگو باخبرنگارگروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: اقداماتی نظیر زیبا سازی شهرها، سازماندهی ورودی شهر‌ها و مشخص کردن محل‌هایی برای اسکان مسافرین بخشی از اقدامات در نظر گرفته شده این معاونت برای جلوه دادن شهری زیبا در ایام عید نوروز است.

وی افزود: مساجد، حسینیه ها، مدارس و ورزشگاه‌ها به عنوان ستاد‌های اسکان پیشنهاد داده شده و برای برقراری نظم نیز با نیروی انتظامی استان هماهنگ شده تا ترافیک و امنیت شهری در ایام عید برقرارباشد.

لحظه شماری یزد برای پذیرائی از میهمانان نوروزی

سرپرست معاونت عمرانی استاندار خاطرنشان کرد: برای عرضه محصولات با قیمت مناسب، قیمت‌ها زیر نظر رئیس کمیته تنظیم بازار کنترل شده و همشهریان نیز می‌توانند هرگونه تخلف را به واحد‌های بازرسی اعلام کنند.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.