اختصاص ۷۳ درصد اعتبارات ملی به استان

در دهمین نشست شورای برنامه ریزی از اختصاص ۸۵ درصدی اعتبارات ملی استانی و ۷۳ درصدی اعتبارات ملی به کهگیلویه و بویراحمد خبر داده شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ؛رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان با اختصاص ۷۳ درصد اعتبارات ملی به استانبیان این خبر گفت: این درحالی است که تزریق این اعتبارات میتواند به رونق توسعه استان کمک کند.

نوروزی افزود: امسال ۲۸۵ میلیارد تومان به پروژه‌های ملی از جمله راه‌های مهم مواصلاتی تخصیص داده شد که با احتساب ۷۳ درصد، ۱۰ درصد از تخصیص اعتبارات ملی در دیگر استان‌ها بیشتر بوده است.

وی همچنین از تخصیص ۴۰ درصدی اعتبارات نفت در سال ۹۶ خبر داد و اضافه کرد: این اعتبارات در قالب اسناد خزانه اختصاص داده شد که پیش بینی می‌شود در روز‌های پایانی سال به صورت نقدینگی در اختیاردستگاه‌ها برای پرداخت بدهی به پیمانکاران قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همچنین با بیان اینکه دولت در تخصیص اعتبارات، کهگیلویه و بویر احمد را به صورت ویژه حمایت کرده است افزود: سهم استان ما در تخصیص اعتبارات ملی استانی شده هم ۲۰ درصد نسبت به میانگین کشوری بیشتر بوده است.

نوروزی همچنین از اتمام مطالعه طرح آمایش سرزمین خبر داد و بابیان اینکه کهگیلویه وبویر احمد چهارمین استانی بود که مطالعه این طرح را به پایان رساند اضافه کرد: نتایج این مطالعه برای تدوین سند ملی سرزمین در اختیار سازمان برنامه وبودجه قرار گرفت.

وی با اشاره به درآمد‌های استان از افزایش ۲ و ۴ دهم درصدی این درآمد‌ها خبر داد و گفت: امسال ۲۴۷ میلیارد تومان درآمد استان از محل مالیات و دستگاه‌های خدمات رسان حصول شد که پیش بینی میشود این افزایش درآمد به تخصیص اعتبارات عمرانی و هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی استان کمک کند.

به گفته نوروزی امسال در همه سرفصل‌های اعتباری هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان به استان اختصاص داده شد.

انتهای ییام/د

اختصاص ۷۳ درصد اعتبارات ملی به استان

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.