شادلو در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

نرخ خرید محصولات باغی جوابگوی هزینه کشاورزان نیست

نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران گفت: چند سالی است که نرخ خرید محصولات باغی از باغداران جوابگوی قیمت تمام شده تولید، جمع آوری و بسته بندی محصول نیست.

حدادی/عید// نرخ خرید محصولات باغی جوابگوی هزینه کشاورزان نیستمجتبی شادلو نائب رئیس اتحادیه باغداران استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به مشکلات پیش روی تولیدکنندگان محصولات جالیزی و باغی اظهار کرد: با وجود آنکه قیمت خرید محصولاتی نظیر سیب و مرکبات از باغداران با ده سال گذشته تفاوتی نداشته اما هزینه های تولید به طور سرسام آوری افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه افزایش هزینه های تولید سنخیتی با قیمت محصولات باغی ندارد،افزود: با ادامه این روند تولیدکنندگان با چالش های متعددی روبرو خواهند شد.

شادلو ادامه داد: با توجه به افزایش تولید در سال های اخیر،مسئولان وزارت جهاد کشاورزی در صدد روان سازی بازار صادرات هستند چرا که بی توجهی به این امر خسارات جبران ناپذیری در سال های آتی به باغداران وارد خواهد کرد.

به گفته وی چند سالی است که نرخ خرید محصولات باغی از باغداران جوابگوی قیمت تمام شده تولید، جمع آوری و بسته بندی محصول نیست که بسیاری از مسئولان فراوانی کالا را دلیل این امر می دانند.

نائب رئیس اتحادیه باغداران افزایش عرضه محصول را دلیل اصلی رکود بازار دانست و گفت: بنابراین با توسعه صادرات محصول در صدد رونق بازار و بهبود مشکلات تولیدکنندگان هستیم.

انتهای پیام/

هزینه های تولید محصولات باغی سنخیتی با قیمت محصولات باغی ندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۱ ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
فقط و فقط صنایع پیشرفته تبدیلی کشاورزی هست بس
آخرین اخبار