فوتسال ایران توانست درسال ۱۳۹۶ قهرمانی‌های بسیار خوبی را در مسابقات آسیایی کسب کند و همچنین در سطح جهانی نیز درخششی بسیار داشته باشد.

به‌ گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فوتسال کشورمان در نیمه دوم سال 96 عملکرد بهتری نسبت به نیمه قبلی خود داشت. شاگردان ناظم الشریعه در نیمه دوم سال توانستند به مقام قهرمانی برسند هر چند حواشی مانند خوردن کاهو و غذاهای آماده به جای غداهای مقوی در اردوی تیم ملی وجود داشت. حال به نیمه دوم اخبار فوتسال کشورمان می پردازیم.

//M//عملکرد فوتسال در سال 1396/قسمت 2 نوروزی/

مهر 96

صعود ایران به رده پنجم جهان از بهترین اخباری بود که در حوزه فوتسال در مهر ماه منتشر شد. در ادامه مسابقات انتخابی جام ملت های آسیا به میزبانی شهر تبریز برگزار شد که البته همراه با حواشی بسیاری بود. در این مسابقات از ۴ نفر از تماشاگران در بازی اول به عنوان امدادگر، دروازه هندبال  به جای دروازه اصلی فوتسال  استفاده شده بود. همچنین اسکوبورد سالن خراب بود و جالب تر اینکه از گونی برای نگه داشتن تیرک دروازه استفاده کرده بودند و این ها تنها قسمتی از حواشی این مسابقات به میزبانی شهر تبریز بود.

سرانجام تیم ملی کشورمان با نتیجه ۸ بر۲ تیم ملی افغانستان را در هم کوبید و توانست با برد در دیگر مسابقات به جام ملت های فوتسال آسیا راه یابد.

فوتسال بانوان: در حوزه فوتسال بانوان هم مشکلاتی وجود داشت. در این ماه  حسین شمس که با تیم ملی فوتسال بانوان همکاری میکرد بنا بر مشکلاتی درگیر حواشی شد و به صورتی همکاری او با این تیم فوتسال بانوان در هاله ای از ابهام قرار گرفت.

لیگ فوتسال بانوان : لیگ فوتسال بانوان از تاریخ ۲۰مهر شروع شد.

لیگ فوتسال مردان: لیگ فوتسال مردان بنا به رسم همیشگی خود در این ماه با حواشی و احتمالات برکناری تیم آذرخش از لیگ در حال برگزاری بود‌ . همچنین در یک ماه زمان استراحت تیم های لیگ برتری، بازیکن برزیلی تیم مس سونگون به این تیم بازگشت تا در ادامه با این تیم به همکاری بپردازد.

لیگ برتر فوتسال هم با رقابت اصلی ۳ تیم در بالای جدول در مهرماه برای کسب جایگاه خوب قبل از پایان نیم فصل همراه بود. سرانجام شاگردان شمسایی و مس سونگون و گیتی پسند ۳ تیم برتر لیگ فوتسال در نیم فصل شدند. گفتنی است که حسین شمس هم که یکی از سرشناس ترین سرمربیان دنیای فوتسال است به تیم گیتی پسند پیوست.

//M//عملکرد فوتسال در سال 1396/قسمت 2 نوروزی/

آبان 96

شاید بهترین خبری که در اوایل آبان ماه شنیده شد خبر احتمال اعزام تیم فوتسال ناشنوایان به مسابقات جهانی بود. دبیر کل فدراسیون ناشنوایان قبل از انتشار این خبر گفته بود اگر مشکلات اجازه دهند تیم فوتسال به مسابقات جهانی اعزام می شود که این امر بدلیل مشکلات مالی صورت نگرفت.
به دستور فدراسیون،  افشین کاظمی به دلیل مصرف قلیان از دنیای فوتسال برای مدتی معلوم محروم شد.

فوتسال ایران هم در این ماه توانست جایگاه خود را همچنان نگاه دارد و در رتبه پنجم جهان و اول آسیا باقی بماند.

در قسمت مسابقات هم شاهد دیدار فوتسال ایران و عربستان بودیم که با نتیجه ی ۱۵ بر ۱ این دیدار به نفع ایران پایان یافت که البته همراه با حواشی بسیاری هم بود. شنیده می شود عربستانی ها پس از این شکست سنگین برابر ایرانی ها تصمیم گرفتند تیم فوتسال خود را منحل کنند تا به گونه ای از تحقیر خود جلوگیری کنند.

در برنامه بهترین های آسیا هم که در این ماه برگزار شد از ۳ نامزد نهایی فوتسال آسیا، ۲ نفرشان ایرانی بودند.

لیگ فوتسال :لیگ فوتسال اما این ماه برخلاف ماه های گذشته با اخبار خوبی همراه بود. یکی از بهترین مسابقه ها بین دو تن از بهترین های تاریخ فوتسال ایران یعنی شمسایی شاگرد و شمس استاد برگزار شد که در ادامه شاگرد بر استاد غلبه کرد.
با این حال اوضاع بدی برای شمسایی ایجاد شد و آقای گلی این بازیکن در دنیای فوتسال توسط فالکائو برزیلی به خطر افتاد.
همچنین در زمان زلزله غم انگیز کرمانشاه هم درآمد حاصل از هفته هجدهم لیگ به زلزله زدگان کرمانشاه اختصاص داده شد.

//M//عملکرد فوتسال در سال 1396/قسمت 2 نوروزی/

آذر 96

تیم ملی فوتسال کشورمان بنا به روند همیشگی خود تورنمنت چهار جانبه ای را در اصفهان با حضور تیم های ملی روسیه ،قزاقستان، آذربایجان و ایران فراهم کرد. در مجموع این رقابت ها تیم ملی کشورمان در برابر آذربایجان به تساوی رضایت داد و دو تیم دیگر را هم درهم کوبید تا به مقام قهرمانی تورنمنت اصفهان دست یابد.

البته گفتنی است که این تورنمنت بیشتر به نفع تیم ملی کشورمان بود زیرا توانست پس از مدتی سقوط به جایگاه ۶ جهان، جایگاه خود را در رده پنجم جهان پس بگیرد.

تیم ملی فوتسال کشورمان همچنین حریفان خود را در مسابقات قهرمانی آسیا شناخت. ایران با تیم های ملی عراق ، میانمار، چین همگروه شد.

تیم ملی همچنین بازی خیریه ای را به وجود آورد تا به مصاف تیم منتخب کرمانشاه برود تا درآمد حاصله به نفع زلزله زدگان کرمانشاه باشد.

همچنین کفپوش های محل تمرین تیم ملی در این ماه ترمیم شد و به حالت مطلوبی برای تمرین تبدیل شد.

در مراسم بهترین های آسیا هم حسن زاده ،فوتسالیست تیم ملی توانست مقام بهترین بازیکن آسیا را کسب کند.

تیم ملی المپیک: شاگردان صانعی توانستند اولین بازی خود را در برابر تیم دانش آموزی قرچک انجام دهند و در این دیدار با نتیجه ۶ بر ۱ پیروز شوند.

تیم ملی فوتسال زنان: تیم ملی فوتسال زنان ۲ دیدار با تیم ملی ایتالیا داشت که با نتایج ۳ بر ۱ در باز ی اول و ۲ بر ۱ در بازی دوم این تیم را توانست در تهران شکست دهد.

لیگ فوتسال: لیگ فوتسال در آذرماه بیشتر از حواشی دیگری با لغو دیدار ها در هر دو لیگ برخوردار بود.۲بازی در لیگ بانوان و ۱ بازی در لیگ مردان در این ماه لغو شد.
همچنین فعالیت تیم فوتسال نفت زنان در این ماه به حالت تعلیق درآمد.

//M//عملکرد فوتسال در سال 1396/قسمت 2 نوروزی/

دی 96

تیم های ملی امید و بزرگسالان کشورمان نامزد بهترین تیم های فوتسال جهان شدند. همچنین ناظم الشریعه (سرمربی تیم ملی کشورمان) هم یکی از نامزد ها بود که در نهایت تیم ملی کشورمان در مقام چهارم و ناظم الشریعه هم در مقام سوم قرار گرفت.

در بین دیگر نامزدها سال ۲۰۱۷ شمسایی به عنوان بهترین مربی جهان، لطفی بهترین بازیکن جوان جهان 2 دروازه بان ایرانی به عنوان نامزدهای ۱۰ دروازه بان برتر جهات قرار داشتند.

لیگ فوتسال مردان: در لیگ فوتسال مردان مهدی جاوید از تیم تاسیسات توانست مقام آقای گلی لیگ برتر فوتسال را نصیب خود کند.

مس سونگون هم در پایان لیگ توانست مقام قهرمانی را نصیب خود کند.

همچنین برخی حواشی در قبال کمک های چندین میلیونی به تیمهای خاص در لیگ برتر فوتسال شنیده می شد که این مطلب زیاد هم دور از انتظار نیست.

از طرفی دیگر در لیگ زنان اتفاقات جالبی پیش آمده بود. تیم پالایش نفت آبادان که بازی قبل خود را باخته بود در بازی بعدی با نتیجه ۳۳ بر صفر بانوان زنجان را در هم کوبید.

2 بازی تدارکاتی تیم ملی در تهران با تیم بلاروس با حواشی زیادی همرا بود. بخاطر شرایط بد رختکن، بازیکنان بلاروس حاضر به رفتن به آنجا نشدند و لباس های خود را وسط زمین تعویض کردند. در پایان هم تیم ملی کشورمان توانست در هر2 بازی پیروز باشد.

بهمن 96

در اوایل بهمن ماه تیم ملی کشورمان در شهر باکو برای بازی با کشور آذربایجان اردو زدند. فوتسالیست های کشورمان در بازی اول به تساوی رضایت دادند اما در بازی دوم توانستند پس از چند تساوی مقابل آذربایجان، این تیم را شکست دهند.

پس از آن تیم ملی ایران در مسابقات آسیایی توانست در بیشتر بازی ها حریفان خود را 2 رقمی کند و قهرمان مسابقات شود و لقب پادشاه را کسب کند. در اروپا نیز پرتغال توانست قهرمان فوتسال اروپا شود.

حسن زاده در این مسابقات توانست بهترین بازیکن زمین باشد. این مسابقات هم دارای مشکلاتی بود. تیم ملی کشورمان با مشکل غذا مواجه شد و تعدادی از بازیکنان هم مصموم شدند. گل فرهاد توکلی هم بهترین گل فوتسال آسیا شد.
در این ماه رکورد وحید شمسایی ،آقای گل جهان توسط فالکائو برزیلی شکسته شد و پس از این موضوع صحبت هایی از دعوت دوباره وحید شمسایی به تیم ملی برای باز پس گیری رکوردش شنیده شد.

تیم ملی بانوان هم 2 بازی دوستانه با تیم ملی بانوان روسیه برگزار شد. تیم ملی بانوان کشورمان توانستند در بازی اول پیروز میدان باشند ولی در بازی دوم مقابل این تیم تن به شکست دادند.

//M//عملکرد فوتسال در سال 1396/قسمت 2 نوروزی/

اسفند 96

تیم ملی فوتسال المپیک کشورمان به سرمربیگری صانعی 2 بازی تدارکاتی برای آمادگی و انتخاب بازیکنان و همچنین کسب بیشتر تجربه بازیکنان با تیم اوکراین برقرار کردند که ملی پوشان ایرانی توانستند در نهایت هر2 بازی را ببرند.

همچنین اینفانتینیو رئیس فیفا، به ایران آمد و بازی دوستانه ای را با بازیکنان و ستارگان فوتسال کشورمان برگزار کرد.
در فوتسال بانوان تیم نفت آبادان قهرمان لیگ شد. همچنین در یک مسابقه در لیگ بانوان تیم فوتسال ساری با ۲ نفر بازیکن وارد زمین شد و به مسابقه پرداختند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار