برگزاری مراسم شب نوروز در ورزشگاه 22 گولان سنندج

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری مراسم شب نوروز در ورزشگاه 22 گولان سنندج خبر داد .

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛سرکوت نجفی معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج گفت: عید نوروز یکی از اعیاد باستانی و کهن ما ایرانیان است که در مناطق مختلف کشور و بر اساس آداب و فرهنگ هر منطقه مردم کشور ما فرا رسیدن عید نوروز را جشن می‌گیرند.

 وی بیان کرد: شب نوروز یکی از شب‌هایی است که از دیرباز در مناطق کردنشین مردم با روشن‌ کردن آتش به جشن و سرور می‌پرداختند.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج افزود: در مراسم شب نوروز جشن‌هایی نظیر میرنوروزی و کوسه‌گردی و نمایش اسب‌سواری برگزار می‌شد و آغاز سال‌نو را جشن می‌گرفتند.

نجفی عنوان کرد: متاسفانه در چند سال اخیر بسیاری از آداب و جشن‌های ما در شب نوروز به فراموشی سپرده شده و استفاده از مواد محترقه باعث حوادث ناگوار در این شب به یادمانی شده است.

وی افزود: شهرداری و شورای اسلامی شهر سنندج با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، فرهنگ وارشاد اسلامی، ورزش وجوانان و حوزه‌هنری و با هدف احیاء آداب و روسوم  کهن مردمان کرد وهمچنین جذب گردشگر با برگزاری جلسات مختلف و اخذ مجوز برگزاری جشن دسته جمعی را در دستور کار خود قرار داد.

معاون فرهنگی و امور اجتماعی شهرداری سنندج از برگزاری مراسم شب نوروز در ورزشگاه 22 گولان خبر داد و گفت: این مراسم روز سه‌شنبه 29 اسفند از ساعت 15 الی 19 برگزار می‌شود.

نجفی اعلام کرد: در این مراسم آیتم‌های نظیر اجرای موسیقی، مراسم سوارکاری (سوارانه) با اجرای 10 سوار کار، اجرای هلپرکی با حضور 10 گروه و نورافشانی و روشن‌کردن آتش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ د م

برگزاری جشن دسته جمعی نوروز در کردستان

برچسب ها: نوروز ، میراث فرهنگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.