مسجدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

اجرای طرح کد رهگیری با هدف مبارزه با قاچاق کالا

دبیر کل جمعیت مبارزه با مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: طرح کد رهگیری برای حمایت از تولیدات داخلی و قانونی شدن مسیر واردات اجرا می شود.

اجرای طرح کد رهگیری با هدف مبارزه با قاچاق کالا و حمایت از تولید داخلیمحمدرضا مسجدی دبیر کل جمعیت مبارزه با مواد مخدر و کنترل استعمال دخانیات وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: در طرح ستاد کشوری کنترل دخانیات، مصوبه‌ای به نام کد رهگیری برای مبارزه با قاچاق کالا به تصویب رسیده است تا حمایت ویژه‌ای از تولیدات داخلی شود.

وی ادامه داد: عملکرد برنامه مصوب کد رهگیری بدین صورت است که سیگار وارداتی یا تولیدی در داخل کشور به وسیله این طرح کد رهگیری می‌گیرد تا ما بتوانیم از ورود کالای قاچاق به کشور جلوگیری کنیم تا کالا به صورت قانونی وارد کشور شود.

نهایی شدن اجرای طرح کد رهگیری در راستای مبارزه با قاچاق کالا در سال 97

دبیر کل جمعیت کنترل استعمال دخانیات وزارت بهداشت با اشاره به اینکه اجرای طرح کد رهگیری قرار بود در نیمه دوم سال جاری انجام شود، افزود: اجرای طرح کد رهگیری در راستای مبارزه با قاچاق کالا و قانونی شدن مسیررسیدن کالا به دست مشتری از نیمه دوم  سال جاری شروع شد و در سال 97 نهایی می‌شود که در این میان وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی این کار است.

مسجدی تاکید کرد: مجلس وظیفه نظارت، ارزیابی  و وزارت صنعت عهده دار کارهای اجرایی است و به دلیل آنکه دبیرخانه کنترل استعمال دخانیات در داخل ساختمان وزارت بهداشت قرار دارد، همه طرح‌ها در این وزارتخانه مطرح می‌شود و در صورت تایید به وسیله مجلس نظارت و ارزیابی و توسط وزارت صنعت اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار