پیش بینی اعتکاف ۲۰ هزار نفر در مساجد استان مرکزی

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی پیش بینی کرد ۲۰ هزار نفر در مساجد استان مرکزی معتکف شوند.

پیش بینی اعتکاف ۲۰ هزار نفر در مساجد استان مرکزی

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ جلسه برنامه ریزی برگزاری هرچه با شکوه‌تر مراسم اعتکاف در سالن جلسات سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در اراک برگزار شد.

قربان پور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این جلسه گفت:امسال پیش بینی میشود ۲۰ هزار نفر از جمعیت استان مرکزی در مراسم اعتکاف شرکت کنند.

قربان پور با اشاره به آماده سازی ۱۸۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در سراسر استان مرکزی افزود:۶۰ درصد از جمعیت معتکفین در امر اعتکاف جوان هستند که اتحادیه‌های دانش آموزی نقش بسیار مهمی در امراعتکاف این جوانان دارند.

مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد:پیش بینی می‌شود حدود ۲۰ درصد از شرکت کنندگان برای اولین بار در مراسم اعتکاف شرکت کنند و این جمعیت هر ساله رو به افزایش است.

با توجه به همزمانی ایام اعتکاف با ایام نوروز و برگزاری این مراسم در روز‌های ۱۲،۱۱ و ۱۳ فروردین سال ۹۷ ثبت نام معتکفین از ۱۵ اسفند ماه ۹۶ در مساجد استان مرکزی آغاز شده است.

مراسم معنوی اعتکاف هرساله ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود که این مراسم این بار مصادف شده با ۱۱ تا ۱۳ فروردین سال ۹۷ و از ۱۱ فروردین همزمان با ولادت با سعادت حضرت مولی الموحدین علی (ع) در مساجد استان مرکزی آغاز شده و تا ۱۳ فروردین ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام / ج


۲۰ هزار نفر در مساجد استان مرکزی معتکف خواهند شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.