کاهش ۳۰ درصدی ذخائر آب استان گیلان

استاندار گیلان از کاهش ۳۰ درصدی ذخائر آب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته در گیلان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ مصطفی سالاری، استاندار گیلان در جلسه مشترک کارگروه حفاظت از منابع آب و کمیته‌های تخصصی کشاورزی و آب استان به کاهش ۳۰ درصدی ذخائر آب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم در مدت یک ماه آینده تفاوت ذخائر کاهش پیدا کنند، اما با این وجود به میزان ذخائر سال گذشته نخواهیم رسید.

وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها در بخش‌های مختلف تأکید کرد و افزود: آن دسته از کشاورزان گیلانی که از سهمیه یارانه‌ای سوخت استفاده می‌کنند با مراجعه به دهیاری‌ها اقدام به ثبت نام در سامانه تجارت آسان نمایند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه ثبت نام در سامانه تجارت آسان علاوه بر دستیابی به آمار دقیق کشاورزان بهره‌مند از سوخت یارانه‌ای موجب شفافیت می‌شود، اظهار داشت: صدا و سیما در این خصوص به کشاورزان اطلاع‌رسانی کند.

سالاری کنترل سردهنه‌ها و لایروبی انهار را از مصوبات جلسه گذشته شورای حفاظت از منابع آب عنوان و خاطرنشان کرد: تاکنون از میزان هزار کیلومتر انهار استان ۴۰۰ کیلومتر لایروبی شده و برای باقیمانده آن انتظار است که آب منطقه‌ای با تقویت تجهیزات حداکثر تا ۲۰ فروردین ماه این اقدام را به پایان برساند.

وی تمام تلاش‌ها را برای نبود دغدغه در میان کشاورزان دانست و اظهار داشت: شخم زمستانه نسبت به سال گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار است و امیدواریم جهاد کشاورزی با استفاده از حضور دهیاران در روستا‌ها کشاورزان را به این مسیر ترغیب کنند تا در ذخایر آب موجود صرفه‌جویی شود.

استاندار گیلان به تخصیص اعتبار از سوی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به ایستگاه‌های پمپاژ آب کشاورزی اشاره کرد و افزود: با تأمین این اعتبار مشکل اعتباری در این بخش وجود نخواهد داشت و از منابع استانی نیز استفاده می‌کنیم.

سالاری با اشاره به کاهش ذخائر آب استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: زمان رهاسازی آب پشت سد سفیدرود برای مصارف کشاورزی با رصدی که از سوی کمیته فنی و پایش مدیریت بحران انجام می‌گیرد تا یک ماه آینده مشخص و اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی با بیان اینکه اهتمام ویژه داریم تا کشاورزان با کمترین مشکل مواجه باشند و هرگونه تصمیم براساس مصالح و منافع کشاورز گرفته می‌شود، اظهار امیدواری کرد: با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها کشاورزان با کمترین مشکلات احتمالی سال زراعی خوبی را پشت سر بگذارند.

در این جلسه علاوه بر ارائه گزارش از سوی مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی، هر یک از فرمانداران به بیان مشکلات و دغدغه‌های موجود در مسیر آب‌رسانی کشاورزی پرداختند.

 

انتهای پیام/ع

 

برگزاری جلسه مشترک کارگروه حفاظت از منابع آب استان گیلان

برچسب ها: بحران آب ، استانداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.