ضرورت توجه بیشتر به استفاده از ظرفیت بخش خصوصی

استاندار قزوین خواستار توجه و اهتمام بیشتر به بخش خصوصی شد و گفت: امروز همه به اهمیت حضور این حوزه در اقتصاد پی برده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ عبدالمحمد زاهدی استاندار در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، افزود: باید بیش از گذشته به بخش خصوصی کمک کرد تا در اقتصاد کشور نقش بیشتری ایفا کند.

زاهدی اضافه کرد: در سال ۹۶ شاهد کاهش نرخ بیکاری و تورم، افزایش صادرات غیرنفتی و رونق سرمایه گذاری خارجی در این استان بوده ایم که باید از متولیان این امر تشکر کرد.

وی با اشاره به اعزام اخیر یک تیم اقتصادی از قزوین به ازبکستان، گفت: این کشور به دلیل اشتراکات فرهنگی و تاریخی، بازار خوبی برای استان است و باید درصدد توسعه روابط اقتصادی کشورمان با ازبکستان باشیم.

وی ادامه داد: در زمینه صادرات ماشین آلات و تجهیزات تولیدی استان و سرمایه گذاری در ازبکستان، به شرطی که کل درآمد ارزی آن به کشور بازگردد می‌توان فعالیت کرد.

استاندار گفت: قزوین از استان‌های پرمصرف در زمینه برق نیست، اما به دلیل در دست ساخت بودن بسیاری از واحد‌های تولیدی استان نباید نیروگاه سازی را متوقف کرد.

وی اضافه کرد: بیشتر واحد‌های تولیدی استان به جز برخی صنایع مانند آلومینیوم و فولاد مصرف برق بالایی نداشته و این واحد‌ها نسبت به سایر استان‌های کشور از جمله مرکزی، خوزستان و اصفهان از مراکز پر مصرف برق نیستند.

وی افزود: با ۱۲۰ ساعت صرفه جویی در مصرف و تامین ۷۷۰ مگاوات برق می‌توان مشکل خود را در زمینه تامین برق مورد نیاز حل کرد.

زاهدی ادامه داد: در حال حاضر بسیاری از واحد‌های صنعتی در حال ساخت و یا احداث شده این استان برای راه اندازی خود به ظرفیت بیشتری از شبکه برق نیازمند هستند.

استاندار اضافه کرد: پیشنهاد می‌شود که واحد‌های بزرگ صنعتی موجود در استان خود برای تولید برق اقدام کنند تا به نوعی همراه و یاور شرکت توزیع نیروی برق استان نیز باشند.

زاهدی گفت: مصرف ۶۸ درصدی برق استان قزوین در بخش صنعت، افتخاری برای صنعتگران و تولیدکنندگان آن به شمار می‌رود و امیدواریم با نوسازی و بهسازی برخی از واحد‌های تولیدی در آینده شاهد کاهش مصرف برق باشیم.

استاندار با بیان اینکه مطالبات دستگاه‌های خدمات رسان مانند برق و گاز باید توسط صنایع پرداخت شود، افزود: تنها راه تامین مالی و پرداخت حقوق کارکنان این شرکت‌ها از همین مسیر است.

انتهای پیام/

جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قزوین

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.