ظرفیت پذیرش روزانه مهمانان نوروزی فرهنگی در فارس ۹۰ هزار نفر است

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس ظرفیت پذیرش روزانه آموزش و پرورش این استان برای اسکان مسافرین نوروزی را ۹۰ هزار نفر اعلام کرد.

ظرفیت پذیرش روزانه مهمانان نوروزی فرهنگی در فارس ۹۰ هزار نفر استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامعلی حق‌شناس معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: برای نوروز امسال آموزش و پرورش استان فارس ۶۸ پایگاه اسکان نوروزی در سراسر این استان پیش‌بینی کرده که شامل ۶۸۰ آموزشگاه، ۱۳ هزار ۴۷۲ کلاس درس به همراه سالن‌های ورزشی، خوابگاه‌های دانشجویی، دانش‌آموزی و ورزشی، اردوگاه‌ها و تمامی مراکز رفاهی و خانه‌های معلم است.

وی با بیان اینکه تا کنون ۸ هزار ۶۵۲ نفر در قالب ۲۵ هزار و ۴۷۳ نفر شب به صورت اینترنتی محلس اسکان نوروزی خود را در فارس رزرو کرده‌اند افزود: در نوروز ۹۷ و سطح کلان‌شهر شیراز پنج پایگاه اسکان، ۵۷۰ مدرسه با ۵ هزار ۱۵۰ کلاس درس، ۵ خانه معلم و مرکز رفاهی با بیش از ۱۲۰ اتاق، پنج خوابگاه دانش آموزی با بیش از ۴۰۰ تخت، ۶۰۰ تخت در قالب سه خوابگاه دانشجویی و ۸ سالن ورزشی آماده پذیرش هستند.

حق‌شناس با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ درصد کل پذیرش مدارس کشور در استان فارس انجام شده افزود: در پنج سال گذشته آموزش و پرورش فارس توانسته رتبه اول اسکان فرهنکیان را در سطح کشور به دست آورد و بیشترین بیشترین مسافرینی که وارد فارس شده‌اند از استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی، کرمان و خراسان رضوی بوده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فارس گفت: براساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در نوروز سال گذشته مجموع پذیرش نوروزی مسافرین در این استان سه میلیون نفر بوده که نزدیک به ۶۲ درصد آنان در مدارس و توسط آموزش و پرورش اسکان داده شده‌اند.
انتهای پیام/ر

فارس آماده استقبال از مسافران نوروزی

برچسب ها: نوروز ، آموزش و پرورش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار