صدرو 150 پروانه مشاغل خانگی در شهرستان اردستان

فرماندار اردستان گفت: بیشترین رشته‌های فعال شهرستان سفال‌گری، نقاشی روی سفال، قلم زنی، خراطی روی چوب، چرم دوزی و نگاری است و 8 کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی نیز در شهرستان فعال هستند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علیرضا غیور ظهر در بازدید از کارگاه قالی بافی کارا فرش اردستان و مراسم پائین اوردن فرش های بافته شده در این کارگاه با بیان اینکه حمایت از مشاغل و ایجاد کارگاه های خانگی در دستور کار فرمانداری اردستان قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد و این آمادگی برای ایجاد و توسعه کارگاه های خانگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه 5 میلیارد و 200 میلیون ریال وام مشاغل خانگی در سال 96 تخصیص داده شده بود که تمام آن هزینه شده است، افزود: در حال حاضر 6 کارگاه مشاغل خانگی در رشته‌های خیاطی، نقاشی روی سفال، قالی بافی و میناکاری در شهرستان اردستان راه‌اندازی شده است.

فرماندار اردستان به صدرو 150 پروانه مشاغل خانگی در شهرستان اردستان اشاره کرد و افزود: بیشترین رشته‌های فعال شهرستان سفال‌ری، نقاشی روی سفال، قلم زنی، خراطی روی چوب، چرم دوزی و نگاری است و 8 کارگاه مدون صنایع دستی با پروانه تولید کارگاهی نیز در شهرستان فعال هستند.

وی خواستار احیای رشته‌های فراموش شده صنایع دستی شد و بیان کرد: توجه به میراث گذشته و حفظ و توسعه آن با توجه به ظرفیت‌های گردشگری منطقه در رشد و توسعه شهرستان موثر است.

کارگاه قالی بافی کارا فرش با سرمایه‌گذاری 100 میلیون ریالی بخش خصوصی راه‌اندازی و زمینه اشتغال 15 نفر از بانوان را فراهم کرده است.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: فرمانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار