برپایی ۱۱ بازارچه صنایع دستی و سوغات در خراسان شمالی

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی خراسان شمالی گفت: در ایام نوروز ۱۱ بازارچه صنایع دستی و سوغات در استان خراسان شمالی برپا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ به نقل از ورابط عمومی میراث فرهنگی استان، علی عابدی معاون صنایع دستی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود : بازارچه‌های صنایع دستی، سوغات و عرضه خدمات سفر از ۲۷ اسفندماه ۹۶ تا ۱۴ فروردین ۹۷ در ۱۱ نقطه استان برپا می‌شود.
وی اظهارکرد: برپایی این بازارچه‌ها در راستای آشنایی با فرهنگ عشایر، معرفی و عرضه مستقیم صنایع دستی، سوغات و هدایای خراسان شمالی به مسافران و زائران نوروزی و افزایش ماندگاری آنان در شهر‌های استان است.
عابدی گفت: فعالیت بازارچه‌های صنایع دستی، سوغات و عرضه خدمات سفر در شهرستان‌های بجنورد، گرمه، مانه و سملقان، جاجرم، شیروان، فاروج و اسفراین پیش بینی شده است.
وی اضافه کرد: برای برپایی بازارچه‌های صنایع دستی و سوغات استان در نوروز سال ۹۷، ۲۲۰ غرفه، سیاه چادر و اوبه ترکمن پیش بینی شده که مهم‌ترین این غرفه‌ها در مرکز استان در مجتمع تفریحی بابا امان و بازار بزرگ امام رضا (ع) با ۱۰۰ غرفه است.
عابدی گفت: ساعت فعالیت بازارچه‌های صنایع دستی، سوغات و عرضه خدمات سفر در خراسان شمالی از ۹ صبح تا ۲۲ شب است.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: عرضه صنایع دستی و سوغات در این بازارچه‌ها با ۱۰ تا ۱۵ درصد تخفیف ارائه می‌شود.
قالیچه و پشتی ترکمنی، گلیم و جاجیم، چادرشب ابریشمی، کلاه کرکی، چارق دوزی، پوستین دوزی و زین سازی از مهمترین صنایع دستی استان محسوب می‌شود.
آبنبات (شکر پنیر) بجنورد نیز از سوغات مهم خراسان شمالی است.
گفتنی است: بیش از هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی شناسایی شده که ۵۸۳ اثر آن به ثبت رسیده است.
انتهای پیام/آ


وجود بیش از هزار و ۲۰۰ اثر تاریخی در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.