آمادگی بیش از 50 مسجد اردبیل برای برگزاری مراسم اعتکاف

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: ۵۱ مسجد و بقاع متبرک برای برگزاری مراسم اعتکاف در استان آماده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی ستوده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل دیروز افزود: مراسم اعتکاف به رسم هر ساله امسال نیز در سطح استان اردبیل و به میزبانی 51 مسجد و بقاع متبرک برگزار خواهد شد که پیش از برگزاری از معتکفان طی روندی ثبت‌نام به عمل خواهد آمد.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام از معتکفان روزهای 6 الی 10 فروردین سال 97 در مساجدی که اعتکاف در آن بقاع برگزار می‌شود، انجام خواهد شد افزود: مساجد قدس, ججین, الزهرا, المهدی, نواب صفوی, جعفریه و سادات ویژه خواهران معتکف در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: همچنین مساجدی نیز برای معتکفان برادران در نظر گرفته شده است که مساجد اعظم, امام‌علی و ابوالفضل ویژه برادران در نظر گرفته شده است.

حجت‌الاسلام ستوده با اشاره به زمان برگزاری مراسم اعتکاف همزمان با سراسر کشور در استان اردبیل تصریح کرد: مراسم معنوی اعتکاف در روزهای 13 تا 15 رجب در سطح استان اردبیل برگزار خواهد شد که تمهیدات لازم برای برگزاری باشکوه و هرچه بهتر این مراسم معنوی در سطح استان در نظر گرفته شده است که امید می‌رود بتوانیم این مراسم را باشکوه‌تر از سال‌های دیگر و با حضور جمعی معتکفان عزیز برگزار کنیم.

وی ادامه داد: علاوه بر مرکز استان در تمامی شهرستانها نیز مساجد شاخص برای برگزاری این مراسم معنوی و تربیتی تعیین شده به طوری که مراسم اعتکاف امسال در بیش از 50 مسجد شاخص در سطح استان اردبیل برگزار خواهد شد و معتکفین از این فرصت برای نزدیکی به خداوند بهره می‌جویند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل مراسم اعتکاف را دارای رویکرد تذهیبی، تعلیمی و تربیتی و مقابله به آسیبهای اجتماعی دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه بیش از 90 درصد افراد شرکت‌کننده در مراسم اعتکاف جوانان و افراد زیر 40 سال هستند می‌توان از این ظرفیت در راستای آگاهسازی نوجوانان و جوانان با برنامه‌ریزیهای لازم و اساسی بهره گرفت.

انتهای پیام/ع

برگزاری مراسم اعتکاف در مساجد اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار