استاندار کردستان؛

سپردن مدیریت دریاچه زریوار به شهرداری اشتباه است

استاندار کردستان گفت: مدیریت زریوار به شهرداری واگذار شده و به نظر من سپردن مدیریت این تالاب به شهرداری در گام نخست کار اشتباهی بوده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ بهمن مرادنیا استاندار کردستان صبح امروز در جلسه کارگروه استانی برنامه مدیریت جامع تالاب زریوار که در سالن شهدای گمنام استانداری کردستان در سنندج، برگزار شد، گفت: گزارشی که در این جلسه در مورد دریاچه زریوار مطرح شد مرا متاثر کرد و معتقدم اگر این روال همچنان ادامه داشته باشد دریاچه زریوار را از دست خواهیم داد.

وی افزود: معتقدم یکی از مهم‌ترین دلایل مشکلات امروز این دریاچه نبود مدیریت یکپارچه است که باید در این راستا تمهیدات لازم از سوی متولیان امر اندیشیه شود.

وی با بیان اینکه ما برای دریاچه زریوار پیگیری ملی نداشته‌ایم، گفت: در بحث دریاچه ارومیه تمام بخش‌های کشوری ورود پیدا کرده ولی ما در استان به این جمع‌بندی که برای نجات این دریاچه چه کاری باید انجام دهیم، نرسیده‌ایم.

 مرادنیا با بیان اینکه هرکس باید براساس وظایف در راستای نجات این دریاچه ورود پیدا و تلاش کند، یادآور شد: امروز در زمینه دریاچه زریوار به یک فکر جمعی و مدیریت یکپارچه نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: مدیریت زریوار به شهرداری واگذار شده و قطعا شهرداری تنها به فکر کسب درآمد است و به نظر من سپردن مدیریت این تالاب به شهرداری در گام نخست کار اشتباهی بوده است.

وی افزود: وقتی مدیریت کاملی در این دریاچه وجود ندارد هرکس برای خودش سازی را در این تالاب می ‌زند از این رو باید به جد موضوع را  پیگیری کنیم .

استاندار کردستان بر رفع مشکل ورود فاضلاب به این دریاچه تاکید کرد و گفت: ستادی که با عنوان نجات بخشی زریوار تشکیل شده باید فکری به حال نجات این تالاب بکند و در حد حرف باقی نماند.

مرادنیا خاطرنشان کرد: برداشت من این است که به راهکار لازم برای برون رفت از مشکلات در این دریاچه نرسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه موضوع دریاچه زریوار و نجات بخشی آن باید به سطوح ملی کشیده شود، اضافه کرد: جلسات پیرامون این سرمایه طبیعی باید به صورت مستمر برگزار شود.

انتهای پیام/ د م

نبود مدیریت یکپارچه مهمترین مشکل دریاچه زریوار است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.