برگزاری نشست کارگروه تخصصی گیاهان‌دارویی در کردستان

بیستمین نشست کارگروه تخصصی گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی به همت بنیاد نخبگان استان کردستان برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، رحمت صادقی رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان در این نشست به پتانسیل‌های خدادادی استان در زمینه گیاهان دارویی اشاره کرد و گفت: این استان به واسطه شرایط مناسب جغرافیایی، تنوع پوشش گیاهی، نزولات فراوان جوی، فرهنگ و آداب و رسوم مردم منطقه در خصوص استفاده فراوان از گیاهان دارویی و طب سنتی، پتانسیل‌های علمی نظیر نیروی انسانی متخصص، گروه‌های آموزشی مرتبط و وجود پژوهشکده‌های گیاهان دارویی، آب، جنگلداری، توت فرنگی و ... دارای پتانسیل کافی برای استفاده از گیاهان دارویی است.
 وی افزود:این کارگروه با سیاست گذاری و تدوین نقشه راه درمدت زمان سال گذشته کار‌های خوبی در این زمینه انجام داده است.
صادقی گفت: گیاهان دارویی به عنوان یکی از محور‌های توسعه در استان می‌تواند زمینه ورود سرمایه گذاران و ایجاد بسترهای سرمایه گذاری را فراهم کند.
رئیس بنیاد نخبگان استان کردستان گفت:گیاهان دارویی به عنوان یکی از تکنولوژی‌های مهم روز که در بند الف. نقشه جامع علمی کشور هم به آن اشاره شده با تشکیل ستادی به نام توسعه فناوری گیاهان دارویی توانسته رغبت برای استفاده از دمنوش‌ها را بیشتر کند.

وی با بیان اینکه منطقه کردستان یکی از میانبر‌های توسعه گیاهان دارویی است، افزود: با کشت گیاهان دارویی کم آب، در صدد رفع مشکل کم آبی و اشتغال روستاییان باشیم.
صادقی در پایان با اشاره به تشکیل کارگروه تخصصی گیاهان‌دارویی و طب‌سنتی در استان گفت: با اجرای برنامه‌های انجام شده ۱۲۰ طرح در زمینه اشتغالزایی در سطح روستا‌های استان پیشنهاد شده و در دست بررسی است.

انتهای پیام/م

استان کردستان یکی از میانبرهای توسعه گیاهان دارویی  است

برچسب ها: درمان ، طب سنتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.