۱۲ هزار نفر خدمات رسانی نوروزی در سیستان و بلوچستان را برعهده دارند

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۲ هزار نفر در قالب هزار تیم متشکل از همه دستگاه‌های متولی کار تامین امنیت ترافیکی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی را در سطح استان بر عهده دارند.

۱۲ هزار نفر خدمات رسانی نوروزی در سیستان و بلوچستان را برعهده دارندبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار محمد قنبری فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان در رزمایش ترافیکی و خدمات نوروزی سال ۹۷ سیستان و بلوچستان اظهار داشت: همه ساله به منظور نشان دادن آمادگی استان برای استقبال از مسافران نوروزی و تامین امنیت ترافیکی آنان این رزمایش برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال نیز با همکاری همه دستگاه‌های متولی و حمایت مسئولان استانی تلاش داریم مردم سیستان و بلوچستان تعطیلات نوروزی ایمنی را داشته باشند.

وی تصریح کرد: ۱۲ هزار کیلومتر راه در سیستان و بلوچستان با داشتن بیش از ۱۱ درصد وسعت کشور وجود دارد که تنها هفت هزار و ۸۰۰ کیلومتر آن آسفالت است.

فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: با توجه به اینکه این استان از نظر توسعه راه‌ها از میانگین کشوری عقب‌تر است با هدف افزایش امنیت جان رانندگان و شهروندان باید با تلاش بیشتر برای حل این مساله برنامه ریزی کرد.

سردار قنبری با اشاره به کشته شدن بیش از ۷۰۰ نفر بر اثر تصادفات از ابتدای امسال تا کنون در سیستان و بلوچستان تاکید کرد: باید علاوه بر افزایش راه‌های استاندارد، با فرهنگ سازی مردم را نسبت به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق کرد.

وی افزود: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه انتظامی در قالب ۳۱۰ تیم عملیاتی و پشتیبانی نوروز امسال کار تامین امنیت در جاده‌های سیستان و بلوچستان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: همچنین ۳۵۰ نفر در قالب ۱۳۸ تیم در حوزه انتظامی در شهر‌های استان ویژه نوروز کار تامین امنیت مردم را انجام می‌دهند.

باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این رزمایش از تمام دستگاه‌های متولی تامین امنیت ترافیکی و خدمات رسانی به مسافران نوروزی در استان قدردانی کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: ۴۹۰ نفر از نیرو‌های این مجموعه در قالب ۶۵ تیم ثابت و سیار به همراه ۱۳۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین در شمال استان مسئولیت خدمات رسانی در حوزه راهداری را به مسافران بر عهده دارند.

علی خانقائی افزود: ۱۶ راهدارخانه در کنار ۲۹ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در سطح استان آماده خدمت رسانی به مسافران در تعطیلات نوروز هستند.

رسول راشکی مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان نیز گفت: ۵۷ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر در حوزه امدادرسانی جاده ای، ساحلی و کوهستان تعطیلات نوروز به مسافران خدمات رسانی می‌کنند.

مسعود مالکی مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان نیز اظهار داشت: حدود ۲۳ کیلومتر بزرگراه امسال در استان به بهره برداری رسیده و ۲۰ کیلومتر بزرگراه نیز به بهره برداری خواهد رسید.

انتهای پیام/ع

برگزاری رزمایش ترافیکی و خدمات نوروزی سال ۹۷ سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار