تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج

دیرکل هواشناسی بوشهر از افزایش ناپایداری جوی در استان خبر داد و گفت: شاهد تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج خواهیم بود که باید از تردد‌های دریایی غیرضروری پرهیز شود.

تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موجبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  نادر شفیع‌خدایی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده آرامش نسبی جو و دریا طی امروز است، اما از اواخر وقت امروز با نفوذ امواج ناپایدار به جو استان، ناپایداری‌های جوی افزایش می‌یابد.

وی اضافه کرد: بنابراین ضمن افزایش پوشش ابر در آسمان استان، از روز جمعه تا ظهر روز شنبه احتمال بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد وبرق در برخی نقاط استان دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: در روز جمعه وزش باد شدید جنوب شرقی و روز‌های شنبه و یکشنبه وزش باد شدید شمال غربی، افزایش تلاطم دریا را در پی خواهد داشت.

شفیع‌خدایی ادامه داد: با توجه به افزایش ناپایداری‌های جوی، از ظهر روز جمعه تا اواخر روز یکشنبه به سبب وزش باد شدید، نسبت به تلاطم دریا و افزایش ارتفاع موج هشدار داده می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود طی این مدت سرعت وزش باد بر روی دریا گاهی به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر همین اساس توصیه می‌شود که طی این مدت از تردد‌های دریایی غیر ضروری به ویژه تردد شناور‌های کوچک و صیادی خودداری شود.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت به سبب وزش باد، ایجاد گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

شفیع‌خدایی افزود:امروز جهت باد غالبا شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۸ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت و از فردا جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت ۱۰ تا ۳۲ کیلومتر در ساعت گاهی بیش از ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج ۳۰ تا ۶۰ گاهی ۹۰ سانتیمتر خواهد بود.

انتهای پیام/م

خلیج فارس مواج و طوفانی می‌شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.