جایزه ارگ ‌دائمی شد

اختتامیه اولین مسابقه ارگ با حضور شرکت کنندگان و جمعی از برنامه سازان و مدیران رادیو در ساختمان شهدای رادیو برگزار شد.

جایزه ارگ ‌دائمی شدبه گزارش  حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی معاونت صدا نخستین مسابقه جایزه ارگ، چهار مولفه دین، اخلاق، امید و آگاهی، مسیری روشن فراروی برنامه ریزان و برنامه سازان صدا و سیما قرار داد. لذا کلیه آثار رادیویی در امتداد تبیین این چهار مولفه کلیدی تولید و از رسانه گرم و صمیمی رادیو قرار گرفت.

بر این اساس و برای رقابت های برنامه ای و با شعار صدای پایتخت، صدای همدلی از رهگذر این رخداد موثر فرهنگی-هنری شاهد دستیابی به اهداف تعیین شده برای معاونت صدا از جمله حفظ مخاطب فعلی و جذب مخاطب جدید با تقویت برنامه های شاخص و پر شنونده شبکه ای مد نظر قرار داشت. ‌

هدف از برگزاری جشنواره ارگ فرآهم آوردن امکان رقابت سالم، تبادل تجربیات و دیدگاه های برنامه سازان و متفکّران حوزه رادیو به منظور ارتقای دانش نظری و عملی و تقدیر و بزرگداشت برگزیدگان بود.

جایزه ارگ ‌دائمی شد

این مسابقه 8 بخش داشت : تعاملی- مستند –گزارش خبری –آثار کوتاه مدت ( آنونس – قرار ساعت 8 - psa) نمایش -مبتکرانه- مناسبتی و چند رسانه ای

خاطر نشان می شود در هر کدام بخش های جشنواره ارگ یک نفر برگزیده شد. مسابقه یاد شده در حالی اولین دوره خود را به پایان رساند که عمده جوایز آن به جوانان و در بخش مبتکرانه که قالب‌های مختلف برنامه‌های رادیویی را تولید کرده بودند تعلق گرفت.

خاطر نشان می شود با هماهنگی صورت گرفته از سوی معاونت صدا، مسابقه جایزه ارگ هر سال در رادیو تهران برگزار خواهد شد.

در این مراسم مدیران ادوار گذشته رادیو تهران ، شهرام گیل آبادی، حمیدرضا خزایی، محمد حسین حرمی و سعید معدن کن و پیشکسوتانی چون بهروز رضوی و استاد احمدی حضور داشتند .

همچنین در بخش دیگری از این مراسم و در فضایی کاملا صمیمی از محمد قربانی پیشکسوت رادیو تهران نیز به صورت ویژه و جداگانه تجلیل به عمل آمد.

محمد قربانی که به تاریخ شفاهی رادیو نیز معروف است، از جمله افرادی است که در دهه ۴۰ وارد رادیو شد و کار خود را با استاد پیرنیا و در برنامه گل ها آغاز کرد . علاقه وی به رسانه رادیو آنچنان بود که بعد از بازنشستگی نیز ارتباط خود قطع نکرد و با علاقه خود کارکنان رادیو را تا امروز همراهی کرده است.

در پایان این مراسم  قالی نیمه بافته شده با نشانه رادیو تهران رونمایی شد و از حاضرین درخواست شد بعنوان نماد همدلی برای رشد و بالندگی شبکه تهران گره ای به قالی بزنند.

نفرات برگزیده جشنواره ارگ نیز به شرح ذیل اعلام شدند:

برگزیده بخش psa جایزه ارگ مهدی اسماعیلی با اثر نان
برگزیده بخش مبتکرانه جایزه ارگ نیما نعمتی زاده با اثر تهرانک
برگزیده بخش مستند جایزه ارگ مینا نیکانیک با اثر آب،هوا،مادر
برگزیده بخش قرار ساعت هشت جایزه ارگ رضا سفری با اثر پابوس آفتاب
برگزیده بخش مناسبتی جایزه ارگ بشیر جعفری نیا با اثر صدای فجر
برگزیده بخش تعاملی جایزه ارگ امیر حسین ثقفی با اثر شب بحران
برگزیده بخش نمایش جایزه ارگ نیما نعمتی زاده با اثر روایتی از دو زندگی
برگزیده بخش آنونس جایزه ارگ، اسماعیل باستانی با اثر آنونس شبکه

 

انتهای پیام/

برچسب ها: رادیو ، صداوسیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.