ایجاد 8 هزار شغل در سال97 در گیلان

8 هزار شغل در سال 97 در حوزه صنعت در گیلان ایجاد می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ فرهاد دلق پوش، رییس صنعت، معدن و تجارت گیلان در جمع خبرنگاران گفت : گیلان علاوه بر کشاورزی و گردشگری توانمندی‌های زیادی در زمینه صنعت و تجارت در کشور دارد که این توانمندی‌های صنعتی شناسایی و برنامه‌ریزی‌های لازم برای فعال کردن آن انجام شده است .

 وی افزود: هم اکنون 83هزار نفر در 2هزارو 600 واحد تولیدی استان مشغول به فعالیت هستند که با برنامه ریزی‌های انجام شده برای فعال کردن برخی از واحدهای تولیدی در سال 97 برای  8هزار جوان جویای کار شغل ایجاد می شود.

رییس صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه 2هزار و 600 واحد تولیدی در 35 شهرک و ناحیه صنعتی و 1 شهرک صنعتی رشت در حال فعالیت است اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون به 569 واحد تولیدی بیش از 732 میلیار تومان تسهیلات پرداخت شده است.

دلق پوش از تولید یک و نیم میلیون تن سلولز در استان خبر داد و اعلام کرد: این میزان تولید در سال آینده به بیش از 5میلیون تن می رسد که با این میزان تولید جایگاه گیلان در زمینه تولید سلولز از رتبه دوم به رتبه نخست ارتقا می یاید.

وی رفع موانع تولید و کمک به سرمایه گذاران را یکی از اهداف اصلی صنعت ، معدن و تجارت استان عنوان و خاطرنشان کرد: امسال هزار و 50میلیارد تومان از سامانه بهین یاب برای رفع موانع تولید به استان گیلان اختصاص یافته است که تاکنون 73درصد از این میزان اعتبار جذب شده و صنعت ، معدن و تجارت گیلان از نظر رفع موانع تولید رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/اص

8 هزار شغل در سال آینده در گیلان ایجاد می شود

برچسب ها: اشتغال ، صنعت و معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.