بهای نفت در بازار آسیا کاهش یافت

در پی افزایش نگرانی‌ها درباره افزایش تولید نفت در آمریکا، بهای طلای سیاه در معاملات امروز بازار آسیا کاهش یافت.

بهای نفت در بازار آسیا کاهش یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، صبح امروز در معاملات الکترونیک بازار آسیا، هر بشکه نفت خام سبک شیرین آمریکا (وست تگزاس اینترمدییت/ نفت پایه آمریکا) برای تحویل در ماه آوریل با سه سنت کاهش، 61 دلار و 16 سنت داد و ستد شد. هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) نیز برای تحویل در ماه مه با شش سنت کاهش به 65 دلار و 6 سنت رسید.

استفن اینس، تحلیلگر موسسه اواندا (Oanda)، در این باره گفت بازار نفت در نوسان است؛ از یک سو، نشانه هایی از رشد تقاضای جهانی نفت و از سوی دیگر نگرانی ها درباره تولید نفت شیست آمریکا، بازار را تحت تاثیر قرار داده است. براساس آخرین گزارش ماهانه آژانس بین المللی انرژی، تقاضای جهانی نفت احتمالا امسال به 99 میلیون و 300 هزار بشکه خواهد رسید که یک و نیم میلیون بشکه از پیش بینی قبلی بیشتر است. این نشانه ای مثبت برای فروش طلای سیاه در ماههای آینده است. این تحلیلگر افزود: «آخرین اطلاعات ارائه شده از سوی آژانس بین المللی انرژی از ایجاد تعادل مجدد در بازار حکایت دارد؛ اما این شرایط مثبت به علت پیش بینی افزایش تولید نفت شیست آمریکا در سال 2018 محدود است».

سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در گزارش ماهانه خود، پیش بینی خود را درباره تولید نفت آمریکا در سال 2018 بار دیگر افزایش داد. کشورهای تولیدکننده عضو اوپک به همراه ده تولیدکننده دیگر غیرعضو از جمله روسیه، اواخر سال 2016 درباره محدودیت سطح تولید به منظور ایجاد تعادل در بازار به توافق رسیدند. اما نگرانی‌ها درباره افزایش عرضه نفت آمریکا همچنان ادامه دارد.

در پایان معاملات روز پنجشنبه در بازار نیویورک (نایمکس)، هر بشکه نفت خام پایه آمریکا با 23 سنت افزایش، 61 دلار و 19 سنت معامله شد. در بازار لندن نیز هر بشکه نفت خام پایه اروپا 23 سنت افزایش یافت و به 65 دلار و 12 سنت رسید.
انتهای پیام/

کاهش بهای نفت در بازار آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار