امام جمعه خوی؛

اسلام عید ملی نوروز را اصلاح و تأیید کرده است

امام جمعه خوی گفت:اسلام عید ملی نوروز را اصلاح و تأیید کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛حجت الاسلام سید رضی شکوری امام جمعه خوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تبریک فرا رسیدن عید ملی و باستانی نوروز اظهار داشت: دین مقدس اسلام خرافات این عید را حذف و جنبه‌های مثبت آن را مورد تأیید قرار داده و اصلاح کرد و آداب و رسومات ارزشی برای آن اضافه نمود که ممهترین آنان‌ها غسل کردن درلحظه سال تحویل، پوشیدن بهترین لباس و روزه گرفتن است.

خودشناسی، کمال جویی و رشد عقلی از ویژگی‌های جوانان است

خطیب نماز جمعه خوی در بخش دیگر خطبه اول با محور بحث قرار دادن شیوه و آداب برخورد با جوانان اظهار داشت: جوانی حساس ترین، بهترین و مهم تـرین دوران زنـدگـی هر شخـص است در واقع پایه و اساس زندگی هر فـرد به طـور مسـتقل از جوانی آغاز می‌شود.
وی در ادامه گفت:در روایات اهل بیت (ع) بر اهمیت و نقش ایـن دوران از زنـدگـی و غنـیمـت شمردن آن بسـیار تأکید شده است از جمله امیرمؤمنان (ع) فرمود:ای گروه جوانان شرف انسانی خود را با آموختن ادب و دین تان را با فراگیری دانش حفظ کنیـد
خطیب بااشاره به ویژگی‌های دوران جوانان نیزاظهارداشت: خود شناسی، کمال جویی، قابلیت و اثر پذیری، شکل گیری شخصیت، رشد عقلی و سیر تکاملی از جمله ویژگی‌های دوران جوانی است.
امام جمعه خوی با اشاره به اینکه سه گروه با جوانان سر و کار دارندافزود: یکی خانواده دیـگری جامـعه سوم نـظام که ضرورت اعتماد کردن به جوانان، اجتناب از عیب جویی از آنان، افراط نکردن در نصیحت جوانان، رفاقت و همدلی کردن با جوانان، احترام گذاشتن به استقلال طلبی جوانان، اجتناب از تحقیر او به خاطر خصوصیات ظاهری و حل مشکلات و نیازمندی‌های مربوطه جوانان از جمله آداب دربرگیرنده هر سه گروه است.

ایجاد جنبش علمی و مبارزه با ستمگران از برکات امامت امام باقر (ع)

خطیب نماز جمعه خوی با اشاره به اول رجب سالروز میلاد امام محمد باقر (ع) گفت: آن بزرگوار خطاب به حسن بصری می‌فرماید به خدا سوگند حسن به راست رود یا به چپ، دانش جز در خانه ما اهل بیت یافت نخواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های ۱۹ ساله دوران امامت امام باقر (ع) بوجود آوردن جـنبـش علمـی در فـقه، حدیـث، اخلاق و …تلاش جهت زدودن تحریفات ناشی از اقدامات خلفای جور، مبارزه جدی با اندیـشه خـوارج، مبارزه با بدعت گذاران و غالیان و پاسخگویی به شبـهات و پرسـشها از جمله فعالیت‌های آن بزرگوار برشمرد.

انتهای پیام/ن.م

برچسب ها: نماز جمعه ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.