بررسی عملکرد تیم پدیده در سال ۹۶؛

زور آزمایی «پدیده» با پدیده شکایت ها

پدیده ابتدای فصل لیگ امسال، در سال ۹۶ با پدیده‌ای مواجه شد که مدیرانش در چشم هوادارانش زل زدند و از سقوط این تیم به دسته پایین‌تر به دلیل مشکلات مالی گفتند.

به‌ گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عدد شش در فوتبال ایران معانی گوناگونی برای تیمهای مختلف دارد. برای برخی ها عددی دوست داشتنی و برای برخی دیگر عددی منفور است. برای یک تیم یادآور بهترین برد تاریخ تیمشان مقابل رقیب سنتی و کری خوانی 44 ساله و برای تیم دیگر یادآورد بدترین خاطرات فوتبالی که از تیم محبوبشان به یاد دارند محسوب می شود. اما این عدد در سال 96 برای هواداران فوتبال پدیده به کابوسی تبدیل شده که ممکن است تیمشان را ورطه نابودی بکشاند.

ضعف مدیریتی شاید اصلی ترین مشکل نه فقط در فوتبال بلکه در کل ورزش ایران است. مشکلی که در سال گذشته بدجور گریبان تیم پدیده مشهد را گرفت و ممکن است سال 97 آخرین سال حیات این تیم باشد.

پدیده سال 96 را با بسیار خوب و با دو برد مقابل صبا و ماشین سازی آغاز کرد اما در ادامه چهار مسابقه آخرش را در لیگ شانزدهم واگذار کرد تا فصل را با رتبه یازدهم تمام کنند.

شاگردان رضا مهاجری در ابتدای فصل هفدهم با ترکیبی از بازیکنان باتجربه و جوان وارد مسابقات لیگ برتر شدند و با نتایج خوبشان پدیده لیگ لقب گرفتند. نتایج پدیده ای ها ، مردم مشهد و هوادران این تیم را حتی به کسب سهمیه آسیایی بسیار امیداور کرده بود تا اینکه روزهای کابوس وار برای این تیم آغاز شد. 17 آذر 96 خبر کسر شش امتیاز از این تیم مشهدی فوتبال مشهد را در شوک فرو برد.زوران کنژویچ بازیکن سابق تیم فوتبال پدیده مشهد که در سال 2014 در این تیم توپ می‌زد بعد از جدایی از این تیم از این باشگاه شکایت کرد و در نهایت حکم کسر شش امتیاز از باشگاه پدیده را گرفت. 

پدیده که تا آن زمان بین مدعیان لیگ حداقل برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان بود، با این کسر امتیاز تا رتبه دهم جدول پایین رفت و خیلی راحت از جمع مدعیان خارج شد. این شش امتیاز در حالی کسر شد که بارها خبر تهدید پدیده به کسر امتیاز به دلیل شکایت این بازیکن منتشر شده و به این باشگاه بارها  از طرف فیفا اخطار داده شده بود ولی کسی جدی نگرفت یا شاید هم پولی نداشتند تا این اخطار را جدی بگیرند.

پس از این اتفاق نتایج خوب پدیده جایش را به نتایج سینوسی و تقریبا ضعیف داد تا جایی که این تیم اکنون در رتبه دوازدهم جدول قرار گرفته و فقط سه امتیاز تا منطقه سقوط فاصله دارد.

اما این پایان تیره روزی های پدیده نبود و چند هفته پیش نیز بازهم خطر کسر امتیاز و حتی سقوط به دسته پایین تر این تیم را تهدید کرد. مشکلات مالی باشگاه پدیده اجازه نداده تا مسئولان این باشگاه بتوانند طلب پراهیچ را که مبلغ سنگینی هم هست، پرداخت کنند و از طرفی این بازیکن هم به هیچ وجه حاضر نیست به مسئولان باشگاه سابقش مهلت دهد. با شرایط موجود اگر باشگاه مشهدی با کسر شش امتیاز دیگر از سوی فیفا مواجه شد اصلاً نباید تعجب کرد.

پس از این اتفاق حمیدرضا کریمویی که نتوانست پولی برای پدیده فراهم کند از سمت مدیرعاملی این تیم استعفا داد و پیام پارسا سرپرست مدیرعاملی این تیم شد.

مدتهاست شرکت پدیده به تیم فوتبالش کمک مالی نمی کند و فقط اسم پدیده روی این تیم مانده است و احتمالا این آخرین فصلی است که این تیم با نام پدیده فعالیت می کند زیرا ممکن است امتیاز پدیده به فروش برسد و سرنوشتی شبیه به ابومسلم پیدا کند. با توجه به اینکه مجموعه پدیده برای فصل آینده قصد تیمداری ندارد چند شرکت و شخص حقیقی برای خرید امتیاز این باشگاه اعلام آمادگی کرده‌اند.

البته تمام مشکل پدیده فقط بدهی پراهیچ نیست و بازیکنان فعلی این تیم چک های دریافتیشان از باشگاه برگشت خورده است . بازیکنان پدیده بیش از چهار ماه است که دریافتی از باشگاه‌شان نداشته‌اند از این‌رو به مربیان خود اعلام کرده‌اند اگر مشکل مالی آنها برطرف نشود در سال جدید در تمرینات این تیم حاضر نمی شوند.

البته در روزهای پایانی سال 96 ، پارسا اعلام کرد 10 درصد از قرارداد پراهیچ را پرداخت کرده اند و با این بازیکن به توافق رسیده اند. با این حال هواداران پدیده سال 96 را با استرس و نگرانی از وضعیت تیمشان به پایان رساندند و امید دارند در سال 97 مشکلاتشان برطرف شود.

با توجه به وضعیتی که سیاه جامگان در قعر جدول لیگ برتر دارد، بعید به نظر می سد این تیم فصل آینده در لیگ برتر باشد از این رو تمام دلخوشی مردم مشهد به حل شدن مشکل پدیده است تا در فصل آینده نیز تیم در لیگ برتر داشته باشند.

 انتهای پیام/

بررسی وضعیت تیم فوتبال پدیده

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار