مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اشاره به قرار گرفتن استان اردبیل در لیست استان های درگیر ریزگرد از تدوین برنامه اجرایی جهت مقابله با ریزگرد در این استان خبر داد.

محمد خداپرست، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، در کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل جزو 24 استان درگیر مسئله ریزگرد است و به دلیل اهمیت موضوع، برنامه اجرایی استان اردبیل در خصوص مقابله با ریزگرد پس از تدوین به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به پلمپ 9 واحد متخلف در سالجاری افزود: در این مدت 246 مورد اخطاریه زیست محیطی صادر شده است و 155 مورد نیز نمونه برداری از خروجی پساب و هوا در صنایع انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان داشت: صنایع آلاینده بصورت ماهانه پایش می شوند و در صورت عدم توجه به اخطاریه های صادر شده، به طور جدی با این صنایع برخورد می شود.

خداپرست، مقابله با سوزاندن ضایعات کشاورزی در استان را یکی از اقدامات مهم این اداره کل در راستای کاهش آلودگی هوا عنوان کرد و گفت: با توجه به اینکه سوزاندن باقیمانده کاه و کلش جرم محسوب می شود، در سالجاری 83 پرونده قضایی در این خصوص تشکیل شده است.

وی تعداد صنایع آلاینده در استان را در سه ماهه سوم سالجاری 10 مورد و در سه ماهه چهارم 9 مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/ح

پلمپ 9 واحد متخلف در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.