گفت و گوی نوروزی باشگاه خبرنگاران جوان با خشایار اعتمادی؛

تعطیلات عید همیشه برایم خاطره انگیز بوده است/ بیشتر کنسرت‌ها تکراری است

خشایار اعتمادی خواننده پاپ کشورمان از جمله کسانی است که روز تولدش در ایام عید است و از این دوران خاطرات فراوانی دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روز به روز به تعطیلات عید نوروز نزدیک تر می شویم و تب و تاب روز های شلوغ منتهی به سال 97 بیشتر آدم را به فکر فرو می برد و انسان را به گذر زمان متوجه می کند. اما برای بعضی ها درک گذر زمان عمیق تر است، آن هایی که روز تولدشان در ایام عید است و سال به سال با عید نوروز، غبار بالا رفتن سنشان را روی موهایشان می بینند، بی تردید بیشتر از دیگران در این ایام به سرعت بالای قطار زمانه توجه می کنند. خشایار اعتمادی خواننده پاپ کشورمان از جمله کسانی است که روز تولدش در ایام عید است و از این دوران خاطرات فراوانی دارد. در ادامه گفت و گویی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با این خواننده را درباره عید نوروز می خوانید.

از حس و حالتان در ایام عید بگویید؟ عید برای شما یادآور چه خاطراتی ست؟

خوشبختانه عید نوروز همیشه برایم شیرین و خاطره انگیز بوده است. خاطره انگیز بودن عید از گذشته ها که با دوستانم دور هم جمع می شدیم و بازی می کردیم تا الان ادامه دارد. نزدیک سال تحویل که می شویم، حالم دگرگون می شود و حس خیلی خوبی پیدا می کنم. بچه که بودیم، کوچه ها معنی داشت. همه بچه ها دور هم جمع می شدیم و آجیل میان همدیگر پخش می کردیم و بازی می کردیم. من آن حس و حالی که میان بچه‌ها می دیدم را الان در بچه های نسل جدید نمی بینم.

خاطره بد هم از نوروز دارید؟

خدارا شکر هیچ خاطره بدی از عید ندارم. چرا که تولدم در ایام نوروز بوده و 11 فروردین همه مهمان من هستند.

هنوز هم تولد می گیرید؟

من یک جایی در شمال کشور دارم و با نزدیکان و دوستانم 11 فروردین هر سال آنجا دور هم جمع می شویم و خوش می گذرانیم.

پس مهمان نواز هم هستید؟

من بیشتر از این که مهمانی بروم، نزدیکان به خانه ما می آیند.

ظاهرا سال ها پیش قطعه ای را هم برای نوروز خوانده اید؟

بله. یکی از مشهورترین آهنگ های من متعلق به سال 77 است. آن قطعه که شعرش هم از شاملو بود، نوروز آن سال از برنامه تحویل سال تلویزیون 20 دقیقه پیش از تحویل سال پخش شد. به یاد دارم که مجری تلویزیون به مخاطبان گفت که شبکه را تغییر ندهید و این آهنگ را بشنوید. بسیار کار جدیدی بود و تا به آن روز مردم قطعه ای با آن سبک نشنیده بودند. خود این رویداد برای من خاطره ای به یاد ماندنی است.

6 سال است که کنسرت نمی دهید. چرا؟

تا الان احساس کرده ام که بستر لازم برای کنسرت برگزار کردن فراهم نبوده است. چون دوست دارم خودم کنسرت را برگزار کنم و به نظرم باید در این کار محتاط باشم. موضوع بلیت فروشی کمی مرا در برگزاری کنسرت نگران می کند.

یعنی در سال 97 هم کنسرت برگزار نمی کنید؟

تمام تلاشم را می کنم که شرایط کنسرت برگزار کردن را در این سال فراهم کنم و به روند برگزاری کنسرتم در سال های پیش بازگردم.

به نظر شما پدیده سال 96 چه کسی است؟

من چند گروه موسیقی را دیدم که سبکشان تلفیقی پاپ و سنتی بود. به نظرم آن ها دوران خوبی را سپری می کنند و کارشان هم خوب است. مخاطبان موسیقی هم آثار آنان را دنبال می کنند.

علت اقبال بیشتر به موسیقی تلفیقی چیست؟

تهیه کنندگان موسیقی ما که کنسرت گذار هستند، هر کدام 2 یا 3 خواننده دارند که به صورت غیر استاندارد این خوانندگان را به روی صحنه می برند. این خوانندگان با تیپ و استایل و سبک های تکراری کنسرت می گذارند. دیگر کنسرت این ها تکراری شده است و از آن طرف گروه های تلفیقی با شکلی جدید و البته با اشعاری فاخر، جای آن ها را می گیرند. به نظرم تعدد بیش از حد کنسرت های پاپ موجب اقبال کم نسبت به موسیقی پاپ و توجه به موسیقی تلفیقی شده است.

به نظر شما شاخص ترین اتفاق در موسیقی ایران در سال 96 چه بود؟

به نظر من امسال اتفاق خاصی در موسیقی ایران نیفتاد و سال خوبی نبود. کش و قوس در برگزار کنسرت ها و عدم استقامت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تصمیم گیری، ضعفی بود که در این سال شاهدش بودیم.

کلا از سال 96 راضی بودید یا خیر؟

به نظرم امسال سال خوبی برای مردم نبود و همه در فشار اقتصادی این سال را سپری کردند. این فشار اقتصادی به روحیه مردم ضربه زد و باید برای آن حتما راهکاری ارائه شود.

آرزوی شما در سال 97 چیست؟

به نظر من خوشبختی انسان ها در گروه دو مفهوم است؛ رفاه و امنیت. اگر این دو مفهوم تحقق یابد، زندگی مردم هم خیلی خوب و آرام خواهد بود. برای همه مردم آرزوی رفاه و امنیت می کنم.

 

انتهای پیام/

 

نظر خشایار اعتمادی درباره عید نوروز و حال و هوای آن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.