نتایج اولیه دوره مجمع نمایندگان طلاب اعلام شد

حجت الاسلام فرخ فال گفت:در زمان شمارش آرا و محاسبه حد نصاب آرا،اعتراض ها مورد بررسی قرار گرفت و امروز نتایج اولیه اعلام شد و پس از این اطلاع رسانی در صورتی که داوطلبان اعتراضی داشته باشند،مورد بررسی قرار می گیرد.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛حجت الاسلام والمسلمین احمدفرخ فال،رئیس ستادبرگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم،گفت:دراین انتخابات،حدود 600 تن ثبت نام کردند که حدود 480 تن مورد تایید از سوی هیات نظارت قرار گرفتند، حدود 40 تن نیز انصراف دادند و انتخابات با شرکت 440 نامزد در 148 حوزه برگزار شد.

وی گفت: هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم مطابق با اساسنامه و آیین نامه انتخابات مجمع در روزهای 20 و 21 اسفندماه جاری در مدرسه فیضیه، شهرک پردیسان و شهرک مهدیه قم ترتیب یافت.

وی افزود: در زمان شمارش آرا و محاسبه حد نصاب آرا، اعتراض ها مورد بررسی قرار گرفت و امروز نتایج اولیه اعلام شد و پس از این اطلاع رسانی در صورتی که داوطلبان اعتراضی داشته باشند، مورد بررسی قرار می گیرد.

وی گفت: کار شمارش آرا، روز 22 اسفند در جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با دقت فراوان انجام شد و پس از شمارش آرا، کار محاسبه آرا توسط دبیر اجرایی ستاد بر اساس حد نصابی که آیین نامه انتخابات معین کرده بود، روز 24 اسفند ماه جاری صورت پذیرفت.

فرخ فال افزود: یک حوزه انتخابیه داریم که به خاطر شکایت و اعتراض در لیست اعلام شده امروز، اعلام نمی شود و پس از طی شدن تمام مراحل تحقیقات نتیجه آن حوزه را نیز اعلام خواهیم کرد.

وی اضافه کرد: در 9 حوزه انتخابیه دیگر بر اساس آیین نامه، افرادی که بیشترین رای را آورده اند تعداد آرایشان از حد نصاب لازم کمتر است و یک حوزه انتخابیه هم داریم که بدون نامزد بود.

رئیس ستاد برگزاری انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم یادآورشد: اولین جلسه این مجمع نیز سال آینده در ایام ماه مبارک رجب برگزار می شود.

وی هم چنین درباره نحوه تایید صلاحیت داوطلبان گفت: آن چه که ملاک تایید داوطلبان بوده؛ پایبندی ثبت نام کنندگان به اصول، قوانین و ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است.

وی در بخش دیگر سخنان خود به نقش محوری حوزه های علمیه و تاثیرگذاری آن در مباحث انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد وبیان کرد: آن چنان ارتباطات تنگاتنگ میان نظام و روحانیت وجود دارد که استکبار و دشمنان نظام نیز به صورت مکرر به نقش مرجعیت، روحانیت و حوزه ها در انقلاب اسلامی و تاسیس نظام جمهوری اسلامی ایران اعتراف کرده اند.

وی ادامه داد: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هم در پیدایش انقلاب اسلامی، هم در سال 42 و هم پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سکاندار حرکت عظیم روحانیت و حوزه های علمیه در رابطه انقلاب اسلامی و نظام بوده است.

فرخ فال گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال 68 تاسیس شد و ثمرات و برکاتی برای این نظام، روحانیت و حوزه های علمیه داشته است.

فرخ فال ادامه داد: به صورت مکرر، هم از سوی امام خمینی(ره) و هم از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی، نقش محوری جامعه مدرسین در حوزه های علمیه و در ارتباط با انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح شده است.

وی افزود: این مجمع به عنوان تشکیلاتی که خاستگاه همه موثران انقلاب و نظام است، مورد احترام مراجع، روحانیت، طلاب، فضلا و استادان حوزه است و در دوره های مختلف استادان و فضلای حوزه علمیه برای نمایندگی در این مجمع و تایید نمایندگان با اشتیاق در آن شرکت می کنند.

اسامی نامزدهای راه یافته به هشتمین دوره انتخابات مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سایت جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به نشانی http://jameehmodarresin.org منتشر شده است.

انتهای پیام /ح

200 تن تاکنون به هشتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب راه یافتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
اسامی رااعلام کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
منتظر اعلام نتایج بودیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
اسامی رااعلام کنند