باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آبشار‌های کبود در دل علی آبادکتول

علی آباد کتول با داشتن آبشار‌ها و مناظر طبیعی زیبا، مقصد گردشگران بسیاری در فصل بهار است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ این شهرستان در فاصله ۴۰ کیلومتری از مرکز استان و ۴۳۷ کیلومتری تهران واقع شده و با وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی و صنایع دستی متنوع از جمله مراکز عمده گردشگری در استان گلستان است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از گرگان؛ گفت: آبشار کبودوال تماما خزه‌ای یکی از جاذبه‌های زیبا و طبیعی این شهرستان است که در جنوب شهر علی آباد کتول واقع شده است.
 
آبشار‌های کبود در دل علی آبادکتول

فرمانی اضافه کرد:همچنین گردشگران در مسیر پیاده روی زیر آبشار اصلی کبودوال چندین آبشار کوچک و بزرگ دیگر نیز وجود دارد که می‌توانند از آن‌ها بازدید کنند.

وی ادامه داد: مسیر پیاده روی از محل پارک ماشین تا آبشار اصلی ۸۵۰ متر است که در طول این مسیر آبشار‌های کوچک زیادی مشاهده می‌شود.
 
آبشار‌های کبود در دل علی آبادکتول

فرمانی گفت: محور گردشگری دهنه محمد آباد کتول هم یکی از زیباترین مناطق گردشگری این شهرستان است که دارای ۱۳ روستای زیبای کوهستانی بوده و روستاه های ییلاقی همچون سیاه مرزکوه، چه جا، غریب آباد، گنو، خلیندره، الستان، ماهیان، چلی، بالاچلی، طاویر، وسیع سر، ریگ چشمه و نرسو در این دهنه واقع شده اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: منطقه نمونه گردشگری زرین گل در ۸ کیلومتری شرق شهر علی آباد کتول قراردارد که این محور گردشگری دارای هشت روستای زیبای کوهستانی از جمله افراتخته، خاک پیرزن، شیرین آباد، چینو، میان رستاق وسیاه رودبار علاوه بر دارا بودن جاذبه‌های طبیعی و تاریخی بسیار، ذخیرگاه بین المللی درختان سرخدار نیز بوده که بر ارزش منطقه افزوده است.
 
آبشار‌های کبود در دل علی آبادکتول

فرمانی افزود: همچنین آبشار چلی بسیار زیبا در دهنه نمونه گردشگری محمد آباد کتول واقع شده و در ۱۰ کیلو متری جنوب شهر فاضل آباد قرار گرفته است.
 
آبشار‌های کبود در دل علی آبادکتول

حمام خزینه‌ای غریب، امام زاده شیخان، امامزاده هارون بن موسی بن جعفر (الازمن)، امام زاده عبدالله فندرسک، روستای سیاه مرزکوه، از دیگر جاذبه‌های گردشگری این شهرستان است.
 
گزارش از فاطمه حمزه

انتهای پیام/ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار