هزینه ۱۰۰ میلیاردی ریالی برای اصلاح شبکه لوله آب در مازندران

عملیات اصلاح شبکه لوله آب از محل منابع داخلی ۱۰۰ میلیارد ریال امسال درمازندران هزینه شده است.

ذاکری مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: ۷۵ میلیارد ریال برای رفع و ترمیم شکستگی و در راستای عملیات اصلاح شبکه از محل منابع داخلی ۱۰۰ میلیارد ریال امسال هزینه شده است.

وی با بیان اینکه به ازای هر یک متر اصلاح شبکه بیش از ۲ میلیون ریال هزینه می‌شود، افزود: برای اصلاح تمامی شبکه‌های فرسوده آب به ۳۸۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران افزود: اعتبارات در نظر گرفته شده امسال برای اصلاح شبکه، ۱۱۵ میلیارد ریال بوده که درحال حاضر ۱۰ میلیارد ریال آن اختصاص یافت.

ذاکری با بیان اینکه لوله‌های انتقال آب در مازندران دارای عمر بالای ۲۵ سال است، گفت: ۳۰ درصد اتلاف آب به علت فرسودگی لوله‌های انتقال و توزیع آب رخ می‌دهد.

وی افزود:فرسودگی شبکه آبرسانی سبب هدر رفت ۲۴ میلیون متر مکعب آب آشامیدنی در استان می‌شود.

وی گفت: این در حالی است که سالانه ۱۰ درصد از کنتور‌های آب نیز به طور معمول خراب می‌شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه، اصلاح ۳۰۰ کیلومتر شبکه آبرسانی استان در دستور کار قرار دارد، افزود: که تاکنون ۱۶۵ کیلومتر اصلاح شبکه دراستان انجام شد.

وی گفت: اصلاح ۵۵ کیلومتر شبکه آبرسانی تا پایان امسال در دستور کار شرکت قرار دارد که تاکنون ۴۰ کیلومتر آن اجرایی شد.

ذاکری افزود: شبکه توزیع آب در استان بیش از ۷ هزار و ۲۰۰ کیلومتر است که از این تعداد بیش از هزار و ۷۰۰ کیلومتر یعنی ۲۴ درصد است

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری مازندران گفت: ۳۲ هزار مورد اتفاقات در بخش انشعابات، ۹ هزار و ۴۰۰ مورد در بخش شبکه و ۳۰۰ مورد در خط انتقال در امسال گزارش شد.

وی افزود:طبق اعتبارات دولتی برای اصلاح شبکه‌های آبرسانی، سالانه حدود ۱۰۰ کیلومتر لوله گذاری جدید استان انجام می‌شود.

انتهای پیام /ر

جلوگیری اتلاف آب به علت فرسودگی لوله انتقال در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار