7 روش ساده برای پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروز

با توجه به اینکه میزان سرقت از منازل در ایام تعطیلات نوروز بیشتر از روزهای دیگر سال می‌شود، در این گزارش می‌توانید با روش‌های ساده پیشگیری از دزدی منازل آشنا شوید.

7 روش ساده برای پیشگیری از سرقت منزل در ایام نوروزبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آنچه پیش رو دارید روش‌های ساده برای جلوگیری از سرقت است، اما این بدان معنی نیست که اگر این موارد رعایت شود هدف آماج جرم قرار نمی‌گیرید، زیرا مجرمان به طور دائم روش‌های ارتکاب جرم را متناسب با شرایط تغییر می‌دهند.

به‌همین خاطر لازم است مردم، اطلاع لازم نسبت به جرم و مجرم داشته باشند تا کمتر هدف مجرمان قرار بگیرند، در ادامه برخی از این روش‌ها برای آگاهی بیشتر و پیشگیری از وقوع جرایم بیان می‌شود.

1.درها را قفل کنید: 40 درصد سرقت‌ها بدون استفاده از زور صورت می‌گیرد. در واقع این بدین معنی است که بسیاری از مردم خانه خود را بدون قفل کردن در و پنجره‌ها ترک می‌کنند. قبل از ترک خانه مطمئن شوید که در ورودی پارکینگ‌ها به‌ داخل منزل قفل هستند. برای جلوگیری از سرقت تمامی قفل‌های در و پنجره‌ها را به قفل‌های قوی‌تر تغییر دهید.

2. هوشیار باشید: اگر متوجه شدید که در اطراف شما فعالیت‌های مجرمانه توسط سارقان صورت گرفته به امنیت توجه بیشتری کنید. این توجه می‌تواند راهی برای محافظت از خانه و امنیت شما باشد.

3. همسایگان خود را بشناسید: شناختن افرادی که در محل و همسایگی شما زندگی می‌کنند یکی از مهم‌ترین اقدامات ایمنی است که می‌توانید انجام دهید. شیوه همسایه بانی که در کشور ما مرسوم است، یکی از شیوه‌های رایج جلوگیری از وقوع جرم به ویژه سرقت است که این موضوع در کشور آمریکا تحت عنوان برنامه نظارت بر همسایگان- از سال 1960 شروع شده- راهی بسیار مؤثر در جلوگیری از جرم و سرقت است. در حال حاضر بیش از 30 میلیون نفر در ایالات متحده به این برنامه پیوسته‌اند. مطالعات نشان داده این برنامه راهی مؤثر برای جلوگیری از سرقت و خشونت است.

4. قبل از تعطیلات آماده باشید: اگر می‌خواهید برای مدت زمان طولانی از شهر خارج شوید، بهتر است اقوام یا بستگانی که به آن‌ها اعتماد کامل دارید را از سفر مطلع کنید و از آن‌ها بخواهید در این مدت مراقب خانه شما باشند. همچنین از اقوام نزدیک بخواهید دائم به خانه شما رفت و آمد کنند و گلدان‌ها را آب دهند، در این صورت این گونه به‌ نظر می‌رسد که شما هنوز درخانه هستید.

5. حیاط خود را محافظت کنید: چنانچه در حیاط خانه درختچه‌های بلند و مکان‌هایی وجود دارند که دزدان بتوانند در میان آ‌ن‌ها مخفی شوند تا به خانه شما وارد شوند، بهتر است این درختان و درختچه‌ها را کوتاه کنید.

6. کلید یدکی را جا نگذارید: قرار دادن کلید یدکی خانه زیر گلدان هنگام ترک منزل، ممکن است یک فکرخوب به‌نظر برسد، اما این یک دعوت آشکار برای سارق است که بدون هیچ مشکلی وارد منزل‌تان شود. پس کلید یدکی منزل خود را به اقوام درجه یک یا همسایه یا دوستی که به خوبی او را می‌شناسید و در نزدیکی شما زندگی می‌کند بدهید.

7. سارقان را فریب دهید: اگر سارقان حدس بزنند کسی در خانه است، کمتر به آنجا وارد می‌‌شوند یا به عبارتی شانس بیشتری وجود دارد که آن‌ها وارد خانه نشوند. به یاد داشته باشید که اکثر سرقت‌ها در طول روز که مردم سر کار هستند رخ می‌دهد، به همین دلیل هنگامی که منزل را ترک می‌کنید یک خیال واهی ایجاد کنید که هنوز کسی در خانه است.

منبع: روزنامه ایران

انتهای پیام/

روش‌های جلوگیری از سرقت منازل در ایام نوروز

برچسب ها: حوادث ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۳ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
دزدها باید در ملا عام مجازات بشن تا بقیه بشناسنشون .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۰۱ ۲۶ خرداد ۱۳۹۸
متاسفانه توی کشور ما یک قانون محکم و بازدارنده بر علیه دزدی وجود نداره و دزدها خیلی راحت دزدی میکنند و وقتی گیر میوفتند با وثیقه میان بیرون و به کارشون ادامه میدن .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام من هم کاملا موافقم اگه دستشون قطع کنند دیگه دزدی نمیکنند اگه به من باشه همه سارقان رو باید دار بزنند تا درس عبرت بشه۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
از قوه قضاییه خواهشمندم سارقان را مجازات کنند و بر خورد جدی کنند در ملاعام
-
ناشناس
۰۸:۰۸ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
راحت ترین کار اینه که اصلا نریم مسافرت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۰:۵۰ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
با عرض سلام به نظر من فقط یه راهکار خوب و عالی هست که اگه درست و واقعی اجرا و انجام بشه خود سارق از انجام سرقت منصرف میشه و اون هم برخورد قاطعانه قانونی هست(قطع دست و پای مخالف).با درست اجرا شدن این کار تاثیرش خیلی زود مشخص میشه
Iran (Islamic Republic of)
Meysam
۰۹:۵۱ ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
با سلام
من واقعاا موافق این قانون هستم چون ترس از این باعث میشه دزدی کمتر بشه.
ماشین منو دو روز نیست که دزد برده
اگاهی که رفتم فهمیدم دزدا بعد از یه مدت که ازاد شدن یا با وثیقه اومدن بیرون دوباره سرقت شروع میکنن. پس یه قانون باز دارنده نیاز هست تا جلو دزدی گرفته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
والا دیگه به همسایه هم نمیشه اعتماد کرد.پسر همسایه ی ما درست روز سالگرد بچه ی من که میدونست من داغدار سرخاک بچه ام هستم منزل مارو سرقت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
روشهای قطعی پیشگیری از سرقت منزل و محل کار
۱۰:۴۵ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
کسی خونه باشه یا نباشه، اگر دزدان تصمیم به ورود بگیرند چیزی جلوی آنها را نخواهد گرفت مگر اینکه موارد زیر دقیقا در منزل رعایت شده باشه:

1- با فرض اینکه درب ورودی واحد، حتی یک درب چوبی معمولی ولی با کیفیت مناسب باشه که با فشار از وسط نشکنه، قفل ضد دیلم روی درب واحد نصب باشه که ورود دزدان از طریق روشهای زیر غیر ممکن شود، دزدان به هیچ یک از روشهای زیر امکان ورود از درب واحد را نخواهند داشت:
1-1) باز کردن قفل با شاه کلید
1-2) باز کردن قفل های الکترونیکی از طریق هک
1-3) باز کردن قفل از طریق توپی زنی مغزی با انبر قفلی
1-4) باز کردن قفل از طریق توپی زنی مغزی با پیچگوشتی
1-5) باز کردن قفل از طریق دیلم زنی

2- لولاهای ضد دیلم را جایگزین لولاهای رایج کنید که امکان باز کردن خم لولاهای رایج با دیلم وجود نداشته باشد.

3- حفاظ فلزی جلوی بالکن یا شیشه پنجره ها نصب کنید به صورتی که با قرار دادن جک وسط دو میله حفاظ، امکان فاصله انداختن بین میله ها وجود نداشته باشد تا دزدان ریز جثه امکان ورود از بین آن را نداشته باشند.

4- سه سوراخ 5 میلیمتری روی خود پنجره و فریم از داخل ایجاد کنید و سه تا میخ یا پیچ فولای داخلشون قرار بدید که پنجره در مقابل باز شدن با فشار از بیرون ثابت شود.

5- داخل هر کانال کولر، سه عدد لوله پی وی سی به طول نیم مترکنار هم بچسبونید که دزدان ریز جثه نتونن ازش وارد شون.

اطمینان داشته باشید که اگر این شش روش را به درستی به کار ببندید، دیگه هیچ دزدی، تحت هیچ شرایطی نمیتونه وارد منزل شما بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۲۷ اسفند ۱۳۹۶
دست سارقان باید قطع بشه
آخرین اخبار