سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان گفت: موزه حیات وحش این اداره کل همزمان با فرا رسیدن تعطیلات نوروزی پذیرای علاقمندان به حیات وحش و طبیعت است.

سید احمد علی موسوی نیا  سرپرست اداره کل آموزش و پرورش لرستان درگفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ گفت : موزه حیات وحش خرم‌آباد با بیش از یک‌هزار گونه جانوری شامل ۷۰ گونه پستاندار، ۱۰۰ گونه از انواع پرندگان، ده‌ها گونه از جانوران قاره‌های مختلف و همچنین انواع فسیل‌ها و سنگ‌های قیمتی پذیرای علاقه‌مندان علوم طبیعی و گردشگران است.

وی موزه حیات وحش را مجموعه‌ای منحصر به فردو ارزشمند از گونه‌های مختلف جانوری عنوان کرد و افزود: عموم مردم و گردشگرانی که در ایام تعطیلات نوروز استان لرستان را به عنوان مقصد سفر انتخاب می‌کنند می‌توانند در کنار بهره مندی از جاذبه‌های بکر گردشگری از این موزه دیدن کنند.

موسوی نیا تاکید کرد: این موزه با توجه به تنوع بخش‌هایی که دارد علاوه بر اینکه یکی از معدود موزه‌های کشور با بار علمی و غنی از گونه‌های مختلف جانوری و انواع حشرات و فسیل هاست، مکانی مناسب و جذاب برای همه سنین به ویژه کودکان و نوجوانان است.

وی تصریح کرد: از آنجا که دیدن حیوانات در حیات وحش طبیعی کار سخت و گاه غیر ممکنی است بازدید از این موزه فرصتی مناسب برای دیدن گونه‌های مختلف جانوری از قاره‌های مختلف است.

این موزه که در میدان تختی شهر خرم آباد و در نبش فروشگاه بزرک اتکا واقع شده است؛ در ایام نوروز از ساعت ۸ صبح الی ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان و مسافران نوروزی است.

انتهای پیام/م

موزه حیات وحش آموزش و پرورش لرستان 

برچسب ها: حیات وحش ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.