رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت استان قم عنوان کرد؛

مبارزه باکالای قاچاق از اولویت های اصلی دستگاه های نظارتی است

سمیعی نسب گفت:با فروشگاههای عرض کننده کالاهای قاچاق برخورد قانونی انجام می شود واز فعالیت فروشگاه هایی که با نام برند های خارجی به صورت غیر قانونی کالا ارائه می دهند ممانعت به عمل خواهد آمد .

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛سمیعی نسب،رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت معدن تجارت استان قم ،در برنامه گفتگوی خبری گفت: اقدامات نظارتی سازمان صنعت معدن و تجارت دردو بخش کالا و خدمات از 7 بهمن آغاز شده و تا 31 فروردین ادامه خواهد داشت.

سمیعی نسب عنوان کرد: حوزه بررسی کیفیت با نظارت فرابخشی و همکاری دستگاههای لازم از جمله اداره استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی انجام می شود و کالاهای بی کیفیت از بازار جمع آوری می شود.

وی با بیان اینکه عدم نصب نرخ نامه تخلف محسوب می شود گفت: اکثرکالاها از موضوع قیمت مصوب خارج شده اند و قیمت کالاها بر اساس فاکتور خرید با درصد صود مصوب تعیین می شود و با متخلفین در این زمینه برخورد می شود.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت معدن و تجارت با اشاره به ذخیره و توزیع سیب و پرتقال برای تنظیم بازار در ایام نوروز گفت: مرغ آماده طبخ در فروشگاهها با 200 تومان سود به ازای هر کیلو ارائه می شود و مرغ منجمد برای تنظیم بازار با قیمت هرکیلو 6200 تومان عرضه می شود .

سمیعی نصب یکی از اولویت های اصلی دستگاههای نظارتی بر بازار را مبارزه با کالای قاچاق عنوان کرد و تصریح کرد: با فروشگاههای عرض کننده کالاهای قاچاق برخورد قانونی انجام می شود واز فعالیت فروشگاه هایی که با نام برند های خارجی به صورت غیر قانونی کالا ارائه می دهند ممانعت به عمل خواهد آمد .

وی افزود: ماموران نظارتی در راستای طرح حمایت از کالاهای ایرانی به فروشگاه هایی که فقط کالاهای تولید داخل را ارائه می کنند نشانه هایی می دهند که با نصب در ویترین فرشگاهها خریدارانی که قصد حمایت از کالای ایرانی را دارند به این فروشگاه ها مراجعه کنند.

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت معدن وتجارت یادآورشد: سامانه 124 به صورت شبانه روزی آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی از تخلفات اقتصادی و بهداشتی می باشد و بازرسین به این شکایات در اسرع وقت رسیدگی می کنند.

ریاضی مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم در تماس تلفنی با گفتگوی خبر افزود: گشت های مشترک با سایر دستگاههای نظارتی انجام می شود و روزانه 50واحد عرضه کالا و خدمات مشمول جریمه قانونی می شوند.

ریاضی عنوان کرد: جریمه عدم درج قیمت 80هزار تومان است که این میزان برای واحدهایی که قیمت های بالایی دارند بازدارنده نمی باشد و این قانون نیازمند اصلاح می باشد.

وی تصریح کرد: مجتمع های بین راهی در گشت های مشترک بازرسی می شوند و تخلفاتشان خارج از نوبت بررسی می شود که بعضی از این واحد ها مشمول مجازات تعطیلی و پلمپ شده اند.

طلایی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در تماس تلفنی با گفتگوی خبری گفت: برای ایام نوروز 530تن پرتقال ،300تن سیب ذخیره سازی شده است که در روزهای آینده 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهد شد.

طلایی با بیان اینکه 970تن برنج با قیمت های متفاوت از 2600تا 5600تومان در فروشگاهها در حال عرضه است بیان کرد: برای تنظیم بازار 81تن مرغ منجمد و 20تن گوشت قرمز ذخیر شده است که در فروشگاهها توزیع می شود.

نیک پور معاون فنی مرکز بهداشت استان قم در تماس تلفنی با گفتگوی خبری گفت:در طرح بهداشت محیط 5 اکیپ و 55 کارشناس مواد غذایی و مکان های ارائه این مواد را در ایام نوروز بازرسی می کنند.

نیک پور خاطر نشان کرد: سامانه 190 برای گزارشات مردمی در نظر گرفته شده است و مردم می توانند تخلفات مربوط به تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن ارائه مواد غذایی را در این سامانه مطرح کنند.

انتهای پیام/ح

میوه های شب عید 15 درصد زیر قیمت بازار عرضه خواهدشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.