نیویورک‌پست: پمپئو تنها فردی است که ترامپ به او اعتماد دارد

روزنامه نیویورک‌پست در مطلبی به بررسی علت انتخاب مایک پمپئو برای سمت وزیر خارجه آمریکا پرداخت و او را مورد اعتمادترین فرد برای ترامپ خواند.

نیویورک پست: پمپئو تنها فردی است که ترامپ اعتماد داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نیویورک پست در مطلبی با عنوان «پمپئو تنها فردی است که ترامپ به او اعتماد دارد» نوشت: «مایک پمپئو» در حال حاضر پرمشغله ترین مرد در واشنگتن دی سی است. از نماینده جمهوری خواه پیشین حوزه انتخابیه چهارم کانزاس تا ریاست سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، او اینک در صدر وزارت امورخارجه آمریکا به «هنری کیسنجر» دولت ترامپ تبدیل شده است.  به عقیده رئیس جمهور آمریکا، او با یک رزومه بی عیب و نقص، ستاره ای رو به روشنی است و کاملا با اهداف و چشم اندازهای سیاست خارجی ترامپ در خصوص چین، روسیه، توافق هسته ای ایران و مذاکرات رو در رو با کره شمالی  همسو است.

پمپئو، چشم انداز ناکارآمدی سیاسی ترامپ را ترسیم می کند. او همانند رئیسش خواهان احترام بی اندازه است و ترجیح می دهد از او بترسند تا دوست داشته باشند. به عقیده او، آمریکا با دشمنان زیادی محاصره شده است (!) «قدرت نرم» در این زمان اثری ندارد و اظهارات باید رُک و بی پرده بیان شوند.

در بخش دیگری از مطلب آمده است: با ترفیع پمپئو به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا، او مجبور بود وظایف خود در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا را بر عهده شخصی قرار دهد که به گونه ای دنباله روی سیاست های خودش باشد. «جینا هاسپل»، معاون پمپئو تنها گزینه ای بود که می تواند این آژانس را در مسیر خود حفظ کند. به عقیده پمپئو، هاسپل در کار خود یک حرفه ای است.  با این حال، تایید او در جلسه سنا به واسطه سابقه ای که در شکنجه کردن دارد،  تا حدودی دور از ذهن است. او شخصیتی است که پمپئو برای رسیدن به اهداف بین المللی و داخلی خود، احتیاج دارد به او اطمینان می دهد که سازمان سیا همگام با وزارت خارجه عمل خواهند کرد.

جلسه تایید پمپئو از سوی سنا برای ماه آینده برنامه ریزی شده است و به نظر می رسد رویدادی پرتلاطم باشد. سناتور «رند پال»، عضو جمهوری خواه مجلس سنای آمریکا پیش از این اعلام کرد علیه پمپئو رای خواهد داد. بنابراین به نظر می رسد پمپئو علاوه بر دموکرات ها، با مخالفت چهره های جمهوری خواه نیز مواجه است.

در انتهای این مطلب آمده است: دونالد ترامپ بارها از تمایلش برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا خبر داده است و در این میان، برخی چهره ها را نیز به مبارزه طلبیده است. از سوی دیگر، او برای به دست آوردن رای، نیازمند یک همراه همچون وزیر امور خارجه است. با توجه به سابقه پمپئو در عرصه سیاست، او مناسب ترین گزینه برای رسیدن ترامپ به دور دوم ریاست جمهوری آمریکاست.

انتهای پیام/

گزارش نیویورک‌پست از اعتماد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار