رحمانیان گفت: ما به عنوان شبکه فرهنگ که مأموریت‌اش پاسداشت زبان فارسی است، سعی در ترویج و تقویت ایران فرهنگی داریم.

سیاست ما تقویت ایران فرهنگی و پاسداشت زبان فارسی استمحمدصادق رحمانیان مدیر شبکه رادیویی فرهنگ در گفتگو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛گفت: در ایام نوروز150 ساعت ویژه برنامه نوروزی داریم و به تفکیک براساس گروه‌هایی که در شبکه رادیو فرهنگ فعالیت دارند، طراحی شده است.گروه جامعه برنامه‌ای با نام «ساز فرهنگ» به فرهنگ، آیین موسیقی نواحی می‌پردازد.

وی افزود: در گروه تاریخ و اندیشه به تاریخ از منظر تفکر و اندیشه میراث فرهنگی مشترک بین ایران و دیگر کشورها می‌پردازیم، و بخشی از تاریخ و رویدادهای مهمی که در نوروزرخ داده است، با صدای بهروز رضوی پخش خواهد شد. همچنین در گروه ادب و هنر برنامه «نیستان» را خواهیم داشت که با حضور کارشناسی کیوان ساکت به نوروز خوانی می‌پردازد.

مدیر رادیو فرهنگ در ادامه اظهار کرد: برنامه «رادیو کتاب» با موضوع کتاب پخش می‌شود و قرار است با شرکت در پویش «نوروز کتاب هدیه بدهید»، از این پویش حمایت کنیم. همچنین کودکان را ترویج و تشویق می‌کنیم تا در این ایام فراغت مطالعه کتاب داشته باشند. البته ما در ایام نوروز سعی داریم از بخش‌های کلامی برنامه‌ها کم کنیم و بخش‌های سرگرمی و تفریحی موسیقیایی بپردازیم.

رحمانیان درباره ماموریت شبکه رادیو فرهنگ عنوان کرد: به عنوان شبکه فرهنگ که مأموریت‌اش پاسداشت زبان فارسی است. علاوه بر اینکه در ایران به برنامه‌های زبان فارسی می‌پردازیم، تلاش کرده‌ایم خارج از مرزهای جغرافیایی نیز بتوانیم زبان فارسی را مطرح کنیم. شاعران تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، هندوستان که به زبان فارسی شعر می‌گویند شعرهای نوروزی آنها را پخش خواهیم کرد، سیاست ما این است که ایران فرهنگی را تقویت کنیم.

مدیر این شبکه رادیویی با اشاره به ویژه برنامه تحویل سال بیان کرد: برنامه تحویل سال به عنوان «سرود فروردین» به موضوعات مختلف و متنوعی می‌پردازد.گفتگو با هنرمندان، پخش پیام مقام معظم رهبری و رئیس جمهور،گفتگو با کارشناسان و همچنین شعرخوانی، پخش تصنیف نوروزی از جمله بخش‌های مختلف برنامه هستند. البته قصد داریم با سفیران کشورهای دیگر که به زبان فارسی مسلط هستند گفتگو داشته باشیم و پیام آنها را پخش کنیم.

رحمانیان گفت: بهارگردی با معرفی اماکن ثبت شده در یونسکو، با برنامه «بهار را ورق بزن»، مروری به رویدادهای کتاب در سال 96 ، ساز نوروز، آیین نوروزی، بازی‌های نوروزی و طبیعت‌گردی خواهیم داشت. ویژه برنامه‌ای به نام با فرهنگ سفر کنیم که توصیه‌هایی برای آداب و فرهنگ سفر کردن برای کسانی که مسافرت می‌روند پخش خواهیم کرد.

وی افزود:سال 96 همان طور که از نگاه بعضی‌ها مشخص شده است در برنامه‌ها موفق بوده‌ایم، در سال آینده  نیز تلاش خواهیم کرد وجه تعاملی خود را با شنوندگان در همه برنامه بیشتر کنیم. البته در حال حاضر هم این اتفاق رخ می‌دهد در بخشی از برنامه‌های رادیو فرهنگ را خودمان تولید کنیم.

رحمانیان در پایان تصریح کرد: در برنامه شبانگاهی «چهار باغ» که ویژه شعرخوانی شنوندگان است، تولید 90 دقیقه برنامه را در اختیار مخاطبان قرار داده‌ایم و همچنین با نهادهای فرهنگی چون خانه کتاب، بنیاد سعدی، مؤسسه فرهنگی اکو ،فرهنگستان زبان فارسی روابط عمیقی را برقرار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم ارتباط‌ها بیشتر باشد.

 

انتهای پیام/

برچسب ها: نوروز97 ، رادیو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار