استحکام‌بخشی فلک الافلاک متوقف شده است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان از متوقف شدن طرح استحکام‌بخشی قلعه فلک الافلاک به دلیل نبود اعتبار خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان سید امین قاسمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان با اشاره به برخی مباحث در رابطه با ترک برداشتن قلعه فلک الافلاک گفت: قلعه یک اثر تاریخی است و ما نیز باید سالانه یک اعتبار مستمر داشته باشیم که به‌طور مرتب آن را مرمت کنیم.

وی با اشاره به طرح استحکام‌بخشی قلعه فلک الافلاک افزود: نزدیک ۱۵ میلیارد تومان دیگر برای تکمیل طرح استحکام‌بخشی این اثر تاریخی نیاز است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بابیان اینکه متأسفانه به دلیل نبود اعتبار این طرح استحکام‌بخشی در نطفه خفه و رهاشده است عنوان کرد: ما در این رابطه پیگیری‌هایی در حال انجام داریم و اگر امسال بتوانیم اعتباری بگیریم کار استحکام‌بخشی قلعه را آغاز می‌کنیم و اگر آسیبی به قلعه واردشده را ترمیم می‌کنیم، اما نمی‌توان به‌طورقطع گفت که قلعه ترک برداشته است، اما نیازمندتعمیر، مرمت و بهسازی است.

قاسمی بابیان اینکه یکی از مشکلاتی که حل شد این بود که توانستیم بخشی از محوطه قلعه را آزادسازی کنیم گفت: همچنین چند ساختمان تاریخی را در حریم قلعه داریم که برنامه این بوده که آن‌ها را بازسازی و به‌عنوان موزه و تأسیسات جانبی موزه مورداستفاده قرار دهیم.

وی بابیان اینکه در حال حاضر ما حدود ۴۳.۹ میلیارد تومان برای آزادسازی حریم قلعه به سپاه بدهکار هستیم تصریح کرد: با تعاملی که با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی داشتیم و در جلسه‌ای با حضور معاونین سازمان میراث فرهنگی کشور، استاندار لرستان، میراث فرهنگی لرستان و معاون سپاه تفاهم‌نامه‌ای امضا شد که سپاه به‌جای پایان سال ۹۸، در پایان سال ۹۷ مجموعه را برای آزادسازی حریم فلک الافلاک تخلیه و واگذار کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری لرستان بیان داشت: همچنین در قالب تفاهم‌نامه‌ای مقرر شد که ۴۳ میلیارد تومان از اعتبار آزادسازی حریم قلعه از سوی سازمان مدیریت تأمین شود و استان نیز اعتبارات بهسازی و مرمت قلعه را پرداخت کند.

انتهای پیام/م

توقف استحکام‌بخشی فلک الافلاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار