در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ماه رجب؛ ماه نزول رحمت الهی و استجابت دعا

حجت‌الاسلام و المسلمین میرلوحی گفت: رجب ماه نزول رحمت الهی است و خداوند در این ماه حتی بر کسانی که چيزی نخواسته‌اند، رحمت خود را فرو می‌فرستد.

رجب، ماه ریزش رحمت الهیحجت‌الاسلام و المسلمین سيد محمد حسين میرلوحی کارشناس مذهبی و استاد دانشگاه، در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به تقارن ماه رجب با نوروز، گفت: سلام خدا بر ماه گوارا و نهر از عسل شیرین تر رجب. ماهی که عاشقان و دلدادگان عاقبت به خیری و نشاط و ثواب و روشنایی به دنبال آن هستند و بزرگان از مدت ها قبل برای آن برنامه ریزی می‌کردند و این ماه چه خوش مصادف شد با نوروز ایرانیان.

وی افزود: درباره ماه رجب سخن گفتن، زبان انسان را به لکنت می‌اندازد، چراکه احادیث و بیانات ائمه معصوم در بیان زیبایی‌ها و ارزش این ماه، پر رونق و پر مایه است.

حجت الاسلام و المسلمین فرید میرلوحی، در ادامه حدیثی از پیامبر گرامی اسلام در فضیلت ماه رجب بیان کرد و گفت: «إِنَّ اللَّهَ تَعَالَى نَصَبَ فِي السَّمَاءِ السَّابِعَةِ مَلَكاً يُقَالُ لَهُ الدَّاعِي فَإِذَا دَخَلَ شَهْرُ رَجَبٍ يُنَادِي ذَلِكَ الْمَلَكُ كُلَّ لَيْلَةٍ مِنْهُ إِلَى الصَّبَاحِ طُوبَى لِلذَّاكِرِينَ طُوبَى لِلطَّائِعِينَ وَ يَقُولُ اللَّهُ تَعَالَى أَنَا جَلِيسُ مَنْ جَالَسَنِي وَ مُطِيعُ مَنْ أَطَاعَنِي وَ غَافِرُ مَنِ اسْتَغْفَرَنِي الشَّهْرُ شَهْرِي وَ الْعَبْدُ عَبْدِي وَ الرَّحْمَةُ رَحْمَتِي فَمَنْ دَعَانِي فِي هَذَا الشَّهْرِ أَجَبْتُهُ وَ مَنْ سَأَلَنِي أَعْطَيْتُهُ وَ مَنِ اسْتَهْدَانِي هَدَيْتُهُ وَ جَعَلْتُ هَذَا الشَّهْرَ حَبْلًا بَيْنِي وَ بَيْنَ عِبَادِي فَمَنِ اعْتَصَمَ بِهِ وَصَلَ إِلَيَّ». از پيامبر اكرم صلی الله علیه و آله وسلّم نقل شده كه حضرت فرمود: «خدای متعال مَلَكی را در آسمان هفتم قرار داده است كه به آن مَلَك، داعی (دعوت كننده) گفته می‌شود. پس وقتی كه ماه رجب می‌­رسد آن فرشته هر شب تا صبح فرياد می­ زند: «خوشا به حال ذاكرين خدا! خوشا به حال گردن گزاران به بندگی خدا!» و خدا می‌فرمايد: «من همنشين آن كسی هستم كه با من بنشيند. من مطيع كسی هستم كه مرا اطاعت نمايد. آن كسی را كه از من طلب آمرزش نمايد، می‌­بخشم. ماه رجب، ماه من است، بنده، بنده من است و رحمت، رحمت من است. پس هر كه مرا در اين ماه بخواند، او را اجابت می‌کنم و هر كه از من درخواست نمايد، به او می بخشم و هر كه از من طلب هدايت نمايد، او را هدايت خواهم كرد. من اين ماه را رشته و ريسمانی ميان خود و بندگانم قرار داده­‌ام، پس هر كه به اين ريسمان بياويزد به من خواهد رسيد.»

حجت الاسلام و المسلمین فرید میرلوحی، اظهار داشت: خوش به‌حال کسانی که فرمانبردار خداوند هستند و خوش به حال کسانی که گردنشان در قبال دستورات خداوند پایین است؛ ماه رجب ماه ریزش ویژه رحمت است و خداوند در این ماه حتی به کسانی که نخواسته‌اند، نیز رحمت خود را نصیب می‌کند.

وی در پایان گفت: سه ماه ویژه رجب، شعبان و رمضان برای عبادت خداست که رجب شروع این فرصت عبادت است. این ماه، ماه امیرالمومنین علی(ع) است و این امام بزرگوار خیلی ها را دستگیری نموده است.

 

انتهای پیام/

 

ماه رجب و استجابت دعا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شهرزاد
۲۳:۵۸ ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
توکل ب خدا
آخرین اخبار