باشگاه خبرنگاران گزارش می دهد؛

جاذبه‌های شهرستان خاتم میزبان گردشگران نوروزی

شهرستان خاتم با عنوان شهر دارالکلات یعنی شهر قلعه‌ها با بیش از ۱۲۰ قلعه تاریخی - فرهنگی است و دارای جاذبه‌های گردشگری بسیار زیادی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ شهرستان خاتم یکی از شهر‌های استان یزد است که دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است.

شهرستان خاتم یکی از شهر‌های استان یزد است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی این منطقه و هم جوار‌ی با استان‌های فارس و کرمان هر ساله در ایام نوروز میزبان مسافرین نورزوی است که برای رفتن به مناطق جنوب از این شهرستان گذر می‌کنند و با توجه به اینکه شهرستان خاتم دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی است مسافرین نوروزی می‌توانند در گذر از این منطقه از نزدیک از این جاذبه‌ها دیدن کنند.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاتم میزبان گردشگران در ایام نوروز

شهرستان خاتم یکی از شهرستان‌های استان یزد در مرکز ایران است.

بخش عمده این شهرستان زیر پوشش جنگلی قرار دارد جنگل‌های پسته و حشی باغ شادی و جنگل‌های بادام کوهی چنارناز از جمله پوشش گیاهی این منطقه به شمار می‌روند.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاتم میزبان گردشگران در ایام نوروز

این شهرستان مهمترین قطب کشاورزی استان یزد محسوب می‌شود، وجود منابع آبی فراوان از جمله سفره‌های وسیع آب‌های زیرزمینی، همجواری با شهرستان سرسبز بوانات ،فارس، و قرار گرفتن در مسیر رودخانه بوانات چشم انداز نویدبخشی را برای کشاورزی این منطقه ترسیم کرده است.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاتم میزبان گردشگران در ایام نوروز

صنایع دستی شهرستان خاتم عبارتند از قالی بافی، گیوه بافی، گلیم بافی و جوال بافی است.

از مهمترین آثار باستانی و تاریخی این شهرستان می‌توان به قلعه کبری در بالای کوه سرچشمه با فاصله ۵ کیلومتری غرب هرات، امام زاده پیرغیب با سنگ نوشته‌های به خط میخی در فاصله ۲۰ کیلوتری جنوب غربی هرات ،منطق بوروییه، مسجد فتح آباد در ۵ کیلومتر‌ی شمال شرقی هرات، قلعه ملکی و... اشاره کرد.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاتم میزبان گردشگران در ایام نوروز

شهرستان خاتم یکی از غنی‌ترین شهرستان‌ها از لحاظ گردشگری  هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم از لحاظ آثار و ابنیه‌ای تاریخی است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری شهرستان خاتم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: شهرستان خاتم یکی از غنی‌ترین شهرستان‌ها از لحاظ گردشگری  هم از لحاظ موقعیت جغرافیایی و هم از لحاظ آثار و ابنیه‌ای تاریخی است.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاتم میزبان گردشگران در ایام نوروز

یزدانی افزود: شهرستان خاتم دارای ۳ بافت تاریخی زنده است که بافت تاریخی مروست، ترکان و هرابرجان ودارای ۴ روستای هدف گردشگری در مناطق خوش آب و هوای کوهستانی روستای کرخنگان و چنارناز در بخش مروست و روستای چاهک وخوانسار در بخش مرکزی شهرستان،هرات، واقع شده است و  از لحاظ منابع طبیعی دارای تنوع آب وهوایی است به نحوی که هم کوهستانی است ودشت و کویر و جنگل  دارد پرنده زیبا و نادر هوبره دراین بسیار یافت می‌شود.

جاذبه‌های گردشگری شهرستان خاتم میزبان گردشگران در ایام نوروز

تنوع جاذبه های گردشگری درخاتم

وی همچنین تصریح کرد: بلند‌ترین ارتفاء شهرستان بعد از شیرکوه در منطقه دهار چنارناز، وجود غار‌های بسیار زیاد و رشته کوه‌های زاگرس با بیش از ۱۲۰ گونه دارو‌های گیاهی که منطقه بسیار جالبی برای گردشگران و مسافران است و در منطقه جنگلی، جنگل باغ شادی وجنگل باغ معدن هست که تنوع جاذبه بسیار زیادی برای گردشگران خارجی وداخلی دارد  و در منطقه دشت کویر دشت ریواس و دریاچه نمک که در فاصله ۵۰ کیلومتراز شهرستان وتپه دهل زنان که در شرق روستا قرار دارد.

همچنین وی اظهار داشت:امسال که سال خوش آمدگویی به استان یزد هست شهرستان خاتم دو نوروز گاه در ایام نوروز در نظرگرفته شده است که  تا ۱۳ فروردین ماه یک نوروزگاه در محل سرچشمه نهر مسیح که ویترینی از کلکسیون توانمندی‌های شهرستان عرضه می شود.

دراین نوروزگاه بازی‌های بومی محلی ،مسابقات ورزشی، محصولات کشاورزی، دارو‌های گیاهی وفرهنگ معنوی برای بازدید کنندگان دایر می باشد و یک نوروزگاه هم در محل شیخ عبدالله درشهر مروست برگزار می شود.

 شهرستان خاتم در فاصله ۲۴۰کیلیومتری از مرکز استان یزد بین مثلث گردشگری ایران شامل فارس، یزد واصفهان ودر مسیرپاسارگاد میمند قرار دارد.

انتهای پیام/ ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.