مدیرکل ورزش و جوانان همدان تأکید کرد؛

تمرکز ورزش همدان بر بازیهای آسیایی در سال 97

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: برنامه‌های متنوعی برای سال 97 در نظر گرفته‌ایم تا ورزش سهم بسزایی در معرفی ظرفیت‌های استان در رویداد گردشگری «همدان، 2018» داشته باشد.

تمرکز بر روی رویداد همدان 2018 و بازیهای آسیایی در سال 97به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ منعم، مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه توسعه ورزش در بین مردم ضروری است اظهار داشت: برنامه‌های ورزشی در سال 97 با محوريت رويداد گردشگري «همدان، 2018» برگزار می‌شود.

رسول منعم بیان کرد: برنامه‌های متنوعی برای سال 97 در نظر گرفته‌ایم تا ورزش سهم بسزایی در معرفی ظرفیت‌های استان در رویداد گردشگری «همدان، 2018» داشته باشد.

وی افزود: از این پس برنامه‌های ورزشی را به صورت نامگذاری پایتخت گردشگری آسیا 2018 برگزار خواهیم کرد تا شاید نقش کوچکی را در معرفی همدان و در حوزه گردشگری زمستانی، ورزشی و تابستانی ایفا کنیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان خاطرنشان کرد: 13 برنامه در سطح بین المللی و کشوری برای این همدان 2018 در نظر گرفته شده است که تا پایان بهمن ماه سال 97 در همدان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برگزاری مسابقات آسیایی کبدی، هاکی و شطرنج و برگزاری مسابقات بین المللی کشتی جام تختی و جام سردار شهیئ همدانی، و برگزاری مسابقات شطرنج ابن سینا از مهم ترین برنامه های ورزشی همدان در سال 97 خواهد بود.

منعم در ادامه همدان را از استان های پیشرو در ورزش کشور می‌داند و بیان داشت: در طول 70 سال سابقه برگزاری المپیک دو مدال المپیک داشته است و در عرصه زیرساخت های ورزشی نیز استان همدان ظرفیت های بسیار خوبی در کشور دارد و می‌تواند میزبان مسابقات ورزشی در عرصه های ملی و بین المللی را دارد.

وی با اشاره به بازیهای آسیایی 2018 تصریح کرد: هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۷ مردادماه تا ۱۱ شهریورماه سال 97 به میزبانی اندونزی و در اندونزی، پالمبانگ و چند حومه این دو شهر برگزار می‌شود و با اضافه شدن ۱۳ رشته جدید و حذف ۴ رشته، در مجموع این دوره بازی های آسیایی در ۴۰ رشته برگزار خواهد شد.

وی مهمترین برنامه اداره کل ورزش و جوانان استان در سال97 را حمایت از نخبه ای ورزشی استان جهت حضور در مسابقات آسیایی 2018 و المپیک 2020 برشمرد و گفت: موضوع حمایت از قهرمانان ورزشی یکی از چالش‌های جدی ورزش استان است و همواره بر حمایت از قهرمانان و نخبگان ورزشی تاکید داشته ایم و در همین راستا کمیته حمایت از مستعدین مسابقات آسیایی 2018 و المپیک 2020 در اداره کل صورت گرفته است.

وی بيان اينكه 34 ورزشکار همدانی شانس حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا را دارند، یادآور شد: از دوسال قبل برنامه ریزی برای شناسایی و حمایت از مستعدین آغاز شده و امیدواریم ورزشکار استان بتوانند در این رقابتها صاحب عنوان شوند.

وی با بیان اینکه 64 پروژه نیمه‌کاره ورزشی در استان وجود دارد که برای تکمیل آنها 19 میلیارد و 486 میلیون تومان اعتبار نیاز است، گفت: سال 97 به طور جد پیگیر تکمیل پروژه های نیمه تمام استان با بهره گیری از منابع دولتی و‌مشارکت بخش خصوصی و خیرین ورزشی یار استان خواهیم بود.

وی اذعان داشت: دستگاه ورزش و جوانان همدان در دو سال اخیر دستاوردهای مطلوبی در ورزش قهرمانی، همگانی و امور جوانان کسب کرده به گونه‌ای که ضمن افزایش مدال‌آوری‌های قهرمانی، در توسعه زیرساخت‌ها، افزایش سرانه ورزشی و ایجاد امید و نشاط در بین جوانان موفق عملکردی موفق داشته است.

انتهای پیام/ د 

سال پربار برای ورزش و جوانان همدان در سال 97

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.