تمهیدات متنوع هلال احمر مازندران برای گردشگران نوروزی

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران از تمهیدات متنوع و ویژه این جمعیت برای گردشگران نوروزی استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مجتبی اکبری گفت: جمعیت هلال احمر استان امسال در ۳ پروتکل امدادونجات، داوطلبان و جوانان برنامه‌های متنوع و ویژه‌ای را برای خدمت رسانی به گردشگران نوروزی تدارک دیده است.

وی با تاکید بر این نکته که مازندران استانی با ویژگی‌های ملی است و خدمات ملی ارائه می‌دهد گفت: برای خدمت رسانی به گردشگران نوروزی تمامی حوزه‌های عملیاتی هلال احمراستان به دویرابر ظرفیت عادی تجهیز شدند.
اکبری افزود: طرح‌های نوروزی جمعیت هلال احمر مازندران از روز ۲۵ اسفند آغاز شده است و تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه ۱۳۹۷ ادامه می‌یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمرمازندران با تشریح جزییات و کیفیت اجرای طرح‌های نوروزی هلال احمر مازندران گفت: جمعیت هلال احمر استان نوروز امسال با ۵۴ پایگاه و پست ثابت و سیار امداد ونجات و ۵۰ پایگاه و پست ایمنی و سلامت به مسافرین نوروزی خدمت رسانی خواهد کرد.

وی افزود: در اجرای طرح امداد و نجات علاوه بر ۵۴ پست ثابت و سیار،۷۵ پست سیار موتوری، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس پیشرفته امدادی و یک فروند بالگرد امدادی نیز مشارکت دارند تا به فوریت‌های امدادی میهمانان نوروزی استان در اسرع وقت پاسخ داده شود.
اکبری افزود: در طرح امداد ونجات نوروزی امسال حدود هزار امدادگر ونجاتگرآموزش دیده و ۳۶۰ نفراز پرسنل جمعیت استان حضور فعال خواهند داشت.

وی گفت: همه توان عملیاتی جمعیت هلال احمر مازندران در اجرای طرح امدادونجات نوروزی بکارگیری می‌شوند تا خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی استان در کمترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت انجام پذیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران افزود: برای اجرای طرح ملی ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی نیز علاوه بر ۵۰ پایگاه و پست اختصاصی،۲۷ خیمه نماز،۳۱ فضای دوستدارکودک،۳۱ ایستگاه سلامت و همچنین ۳۱ نمایشگاه عکس و دستاورد‌های جوانان مازندران تجهیز خواهد شد و بیش از ۳ هزار نفر از جوانان آموزش دیده عضو جمعیت هلال احمراستان نیز در اجرای این طرح مشارکت دارند.

اکبری تصریح کرد: طراحی روبوت تلگرامی خدمات سفر و طراحی و راه‌اندازی اپلیکیشن نجات هلال احمر با قابلیت دانلود از کافه‌بازار، سامانه ارتباطی ۱۱۲ ندای امداد، طراحی کمپ‌های مشترک با همکاری اورژانس، پلیس، راهداری، نیروی انتظامی و هلال احمر در شهرستان‌ها و در ورودی شهر‌ها از جمله تدابیر هلال احمر استان برای خدمت رسانی به مسافرین نوروزی است.

وی همچنین تهیه و توزیع ۵۶۰۰ بسته غذایی در قالب طرح فرشتگان رحمت و طرح نیابت که با هدف تکریم سالمندان اجرا می‌گردد را از دیگر برنامه‌های هلال احمر استان برشمرد که در حوزه معاونت داوطلبان اجرایی می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمراستان مازندران با تاکید براینکه جمعیت هلال احمر مازندران با تمام توان عملیاتی در خدمت رسانی به مسافرین و میهمانان نوروزی مشارکت خواهد داشت گفت: مهربانی، میهمان نوازی و تمهید بهترین شرایط اقامت و پذیرایی، رسم دیرین ساکنان خطه مازندران است و هلال احمر استان به عنوان یکی از دستگاه‌های ذیربط در این زمینه همه توان عملیاتی و سازمانی خود را به کار خواهد گرفت.

اکبری گفت: سال گذشته با هدف تقدیر و تشویق نجاتگران و جوانان مشارکت کننده در طرح نوروزی، ۷۳ نفر از این افراد را به کربلای معلی اعزام نمودیم که انشاالله در سال ۹۷ نیز این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک


خدمات رسانی هلال احمر در نوروز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار