۱۰۴ اثر تاریخی چالدران در فهرست آثار ملی ثبت شد

فرماندار چالدران گفت: ۱۰۴ اثر تاریخی این شهرستان در فهرست آثار ملی و یک مورد در فهرست آثار جهانی ثبت شده است.

۱۰۴ اثر تاریخی چالدران در فهرست آثار ملی ثبت شدبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛کریم حسین زاده ، با اشاره به آثار تاریخی شهرستان چالدران اظهار داشت: این شهرستان با یک صد و 4 اثر ثبت شده تاریخی در فهرست آثار ملی و یک اثر در فهرست آثار جهانی و ده‌ها جاذبه طبیعی شگفت انگیز نگین گردشگری آذربایجان غربی است.

وی با اشاره به دشت وسیع چالدران، مزار 27 هزار شهید، یادمان شهدای جنگ چالدران، مقبره سید صدرالدین و کلیسای طاطائوس مقدس (قره کلیسا) گفت: دخمه سنگی "دلیک داش" مربوط به هزاره‌های نخست قبل از میلاد، کلیسای صخره‌ای "سعدل" در روستایی به همین نام، چشمه‌های آب گرم، آبشار "شور شور" واقع در روستای عرب دیزج و روستای "قرنقو" از جمله دیگر مکان‌های گردشگری چالدران هستند که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.

فرماندار چالدران با بیان اینکه بازرسی لازم از اماکن اسکان و مسافرخانه‌های شهرستان چالدران به عمل آمده است خاطرنشان کرد: نواقص و مشکلات موجود در این زمینه تذکر داده شده است که در بازرسی‌های بعدی باید رفع شود.

وی بر توجه به نیازمندی‌های مسافران در زمینه‌های اسکان و خدمات ویژه مسافرین تاکید کرد و گفت: رضایت مسافران نوروزی یکی از اهداف اولیه ما در شهرستان است.

حسین زاده همچنین افزود: ستاد اسکان نوروزی شهرستان چالدران با دارا بودن امکانات رفاهی، تفریحی و بهداشتی از اولین ساعات آغاز تعطیلات پذیرای میهمانان نوروزی از سراسر کشور است.

وی گفت: علاوه بر این امکانات رفاهی و اقامتی در محورهای منتهی به چالدران پایگاه‌های امداد و نجات همراه با کاردهای درمانی مستقر شده و خدمات لازم را در اختیار مسافران قرار می‌دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.