محمود عباس: آمریکا همه راه‌ها را به روی وحدت ملی فلسطین بسته است

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین گفت که آمریکا همه راه‌ها را به روی وحدت ملی کشورش بسته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  به نقل از تلویزیون الحدث؛ محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در سخنانی در حاشیه نشست سازمان آزادیبخش فلسطین در رام الله، گفت: آمریکا خواهان جدا شدن نوار غزه از کرانه باختری است تا کشور فلسطینی یکپارچه تشکیل نشود. باید این موضوع را بدانیم و باید به حقیقت اعتراف کنیم و نباید چشمان خود را بر روی حقیقت ببندیم.

عباس در ادامه گفت: این افراد در مسیر ویران کردن آرمان ملت فلسطین حرکت می‌کنند. دولت رئیس جمهور ترامپ اجرای این طرح را با اعلام قدس به عنوان پایتخت اسرائیل آغاز کرده و تصمیم گرفته است سفارت آمریکا از تل آویو به قدس منتقل شود. همچنین آمریکا کمک‌های خود را به آژانس امداد و اشتغال فلسطینیان، آنروا قطع و شهرک سازی اسرائیل را قانونی اعلام کرده است. شمار زیادی از مقامات آمریکایی به ویژه دیوید فریدمن سفیر این کشور در تل آویو به این موضوعات اشاره می‌کنند. وی گفته است که اسرائیلی‌ها در زمین خود خانه می‌سازند.

وی افزود: چرا مقامات آمریکایی دروغ می‌گویند. این سفیر و خانواده اش شهرک نشین هستند. ما چه انتظاری می‌توانیم از سفیر آمریکا داشته باشیم. آمریکا با این گونه تصمیمات همه راه‌ها را به روی وحدت ملی بسته است. آمریکایی‌ها مواضع خود را درباره قدس، وضع سفارت خود، آوارگان و شهرک‌ها اعلام کرده و گفته اند منتظر پیشنهاد فلسطینیان هستند. ما چه انتظاری می‌توانیم از آمریکایی‌ها داشته باشیم. برخی‌ها می‌گویند چرا ما به واشنگتن نمی‌رویم تا به صورت علنی از مواضع آمریکا حمایت کنیم. ما هرگز این خواسته‌ها را نمی‌پذیریم و به آمریکا و به غیر آمریکا اجازه نمی‌دهیم این طرح‌ها را اجرا کنند.

محمود عباس بیان داشت: همچنین آمریکایی‌ها کنفرانسی را در واشنگتن درباره اوضاع انسانی در غزه برگزار کردند و اشک تمساح ریختند. تازه آمریکایی‌ها بیدار شدند و می‌بینند که مشکلات انسانی در غزه وجود دارد. چرا آمریکایی‌ها در این ده سال بیدار نشده بودند. ما ده سال است که درباره اوضاع انسانی غزه گفتگو می‌کنیم ولی ما را فراموش کرده اند.

همچنین عباس در سخنرانی روز دوشنبه خود هر گونه پیشنهاد صلح از جانب کاخ سفید را برای حل مناقشه میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی رد کرد.

وی از تصمیم آمریکا برای به رسمیت شناختن شهر (اشغالی) قدس به عنوان پایتخت اسرائیل، تصمیم به انتقال سفارت آمریکا به این شهر و همچنین تعلیق صد‌ها میلیون دلار کمک مالی آمریکا به آوارگان فلسطینی در سازمان ملل انتقاد کرد.
عباس همچنین با محکوم کردن روابط نزدیک دیوید فریدمن سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی با یک تشکل شهرک سازی در کرانه باختری وی را «توله سگ» خطاب کرد.

انتهای پیام/

انتقاد تند «محمود عباس» از سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۰۰:۱۱ ۲۹ اسفند ۱۳۹۶
برای نوکری به امریکا نیازی به متحد شدن نیست هر حزب سازمان و تشکیلات تا می تواند به صو رت مستقل به امریکا خوش خدمتی کنید مانند زمان حضرت علی که به معاویه اجدادتان خوش خدمتی می کرد بر ضد حضرت علی
آخرین اخبار